Programul naţional de reciclare PET-uri „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”

Proiectul este organizat în parteneriat cu Intersemat şi Asociaţia Planeta Verde, beneficiind de sprijinul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Programul naţional de reciclare PET-uri „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”

Lidl demarează campania „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”, un proiect cu o largă acoperire naţională care are ca scop educarea şi implicarea românilor în colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaj, cu precădere a celor de tip PET.

Proiectul este organizat în parteneriat cu Intersemat şi Asociaţia Planeta Verde, beneficiind de sprijinul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Situaţia actuală din România în materie de reciclare

Până în 2020, statele UE, inclusiv România, trebuie să atingă o rată de 50% la reciclarea deşeurilor municipale. Rezultatele Eurostat pentru anul 2013 ne arată că rata de reciclare din România este foarte scăzută, de doar 3%.  Astfel, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la reciclarea deşeurilor municipale, iar obiectivele pentru 2020 sunt departe de a putea fi îndeplinite. Mai mult, pentru anul 2013, în ţara noastră au fost puse pe piaţă circa 120.000 de tone de ambalaje de tip PET.  Dintre acestea, doar circa 66.000 de tone  ajung să fie reciclate. Toate aceste date arată faptul că programele de educare şi implicare a românilor în colectarea selectivă a deşeurilor reprezintă o necesitate.

Ce înseamnă, de fapt, ComPETiţia?

Românii sunt aşteptaţi să vină cu PET-urile la punctele de colectare (căsuţele verzi) aflate în toate parcările magazinelor Lidl din ţară şi să intre în „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”. Efortul lor va fi răsplătit cu premii săptămânale, constând în 100 de vouchere Lidl / săptămână în valoare de 20 de lei, oferite persoanelor înscrise la momentul respectiv, în ordinea cantităţii de PET-uri reciclate în competiţie şi cu premii atrăgătoare la final de campanie – un Audi A3 e-tron, 10 biciclete de oraş, 10 TV Smart LED Samsung, oferite prin tragere la sorţi, luând în calcul absolut toţi înscrişii în competiţie.

De luni până vineri, între orele 08.30 – 11.00 şi 16.30 – 21.00, şi sâmbătă şi duminică între orele 09.00 şi 14.00, la căsuţele verzi din parcările tuturor magazinelor Lidl din ţară se vor afla reprezentanţii Intersemat. Clienţii sunt aşteptaţi aici să îşi ia, gratuit, sacul galben al reciclării – un sac special conceput pentru colectarea ambalajelor de tip PET. Apoi, pentru a intra în „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”, aceştia trebuie să strângă PET-urile în sacul galben al reciclării şi să îl  aducă la căsuţele verzi din parcările Lidl. Odată ajunşi aici, reprezentanţii Intersemat vor cântări cantitatea de PET-uri adusă şi cu ajutorul unei aplicaţii de pe tabletă, le vor înregistra datele personale şi cantitatea de PET-uri pe care au primit-o. Înainte de plecare, clienţii vor putea să ridice un nou sac galben al reciclării, pe care să îl readucă plin cu PET-uri la căsuţa verde.

În fiecare zi, PET-urile strânse la punctele de colectare Lidl vor fi preluate de către partenerii autorizaţi Intersemat şi vor lua mai departe drumul către reciclatori, pentru a fi transformate în materie primă secundară.

„Acest proiect este unul îndrăzneţ şi amplu, pe care ne-am dorit tare mult să îl derulăm. Grija faţă de mediul înconjurător este una dintre valorile companiei noastre şi dorim să devenim un sprijin pentru comunitate, contribuind activ la dezvoltarea unui sistem de colectare care să ne ajute să creştem rata de reciclare în România şi să îndeplinim obiectivele impuse de Uniunea Europeană. Mai mult decât o simplă acţiune de colectare a PET-urilor, prin acest proiect ne propunem să investim în educaţie. Astfel, beneficiile vor fi vizibile nu doar pe termen scurt, dar şi pe termen mediu şi lung prin schimbarea de percepţie şi atitudine faţă de conceptul de reciclare.”, a declarat Georgiana Tugearu, PR&CSR Manager Lidl România.