Sfaturi pentru postul Paștelui de la nutriționistul Dr. Alexandru Popa, medic specialist diabet, nutriție, boli metabolice

Să ții post nu presupune să mănânci obligatoriu pâine cu dulceață și produse de patiserie de post. Iată câteva sfaturi de post de la medicul nutriționist.
Sfaturi pentru postul Paștelui de la nutriționistul Dr. Alexandru Popa, medic specialist diabet, nutriție, boli metabolice
Sfaturi pentru postul Paștelui de la nutriționistul Dr. Alexandru Popa, medic specialist diabet, nutriție, boli metabolice

Discut mult în cadrul consultațiilor de nutriție cu o parte dintre pacienții mei despre meniuri de post. Pentru o parte dintre pacienți este vorba de adaptarea unui program de scădere în greutate la postul religios, alții doresc doar învețe mănânce de post într-un mod sănătos. Mulți dintre pacienții mei înțeleg ții post nu presupune mănânci obligatoriu pâine cu dulceață și produse de patiserie de post, dar cu toate acestea nu reușesc își organizeze mesele și ajung le fie foame și apeleze la primul lucru de post pe care îl găsesc.

Am pregătit astăzi câteva sfaturi bazate pe discuțiile pe care le am în cadrul consultațiilor de nutriție:

Nu încerca reduci numărul de calorii în perioada de post! Este foarte posibil ți se facă repede foame și iți scadă rata metabolică.

Deficitul de proteine este una din cele mai mari probleme din perioada postului. Asigura-te iei suficiente proteine vegetale din boabe (mazăre / năut / linte / fasole etc.), semințe (de in / dovleac / Floarea-Soarelui etc.), fructe oleaginoase (nuci / migdale / caju / alune etc.) și produse din soia (soia texturat / tofu etc.).

Anumite produse speciale pentru post nu sunt sănătoase, în ciuda reclamei. Citește cu foarte mare atenție etichetele și vei observa foarte multe “mezeluri vegane” saubrânzeturi vegane” sunt de fapt pline de grăsimi saturate sau trans, carbohidrați rapizi și / sau foarte mulți aditivi și conservanți nesănătoși.

Consumă legume la fiecare masă! Avem o abundență de legume proaspete în această perioadă. Alege pe cât se poate legume de sezon.

Dulciurile vegane pot fi o opțiune mai sănătoasă, însă ai grija sunt și ele foarte calorice. Consumate cu moderație, te vor ajuta iți stăpânești pofta de dulce și vor aduce un aport nutritiv, însă în exces îți pot aduce câteva kilograme în plus.

Evită orice produs prăjit (ex: falafel prăjit în ulei) și orice aliment care conține margarină sau margarină simplă. Acestea abundă în grăsimi trans care sunt puternic aterogene și cancerigene.

Mănâncă variat, întrucât deși poate părea dificil, există o grămadă de alimente de post. Măsline, avocado, fructe oleaginoase (nuci / caju / migdale / alune crude etc), semințe (în, dovleac, Floarea-Soarelui etc), lapte vegetal (de ovăz / migdale / orez etc), cereale integrale (fulgi de ovăz / orz / secara / porumb etc), cartofi, orez, cous-cous, quinoa, hrișcă, fructele și legumele te vor ajuta îți alcătuiești un meniu variat de post.

Fii activ, întrucât mâncarea de post este mai săracă în proteine. Astfel, pentru a nu pierde masa musculara, este nevoie fii cât poți de activ.

Fie alegem ținem postul Paștelui din credință sau din dorință de a oferi organismului o perioada de alimentație sănătoasă, sau ambele, tine minte a manca până la refuz pâine, dulciuri de post, halva, cartofi, orez la fiecare masa nu îndeplinește niciunul dintre obiective.

Foto: shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Dr. Alexandru Popa - Medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice
Dr. Alexandru Popa este medic specialist diabet, nutriție și boli metabolice în cadrul Clinicii Smart Nutrition. Ambițios și totodată empatic, dr. Alexandru Popa găsește soluții pentru toate programele sau problemele zilnice ale pacienților, cât și pentru toate preferințele culinare.  Educație ...
citește mai mult
Recomandare video
Biorezonanța Asyra: cum funcționează și ce beneficii are