Diet news

articol
Diet news
Diet news

O dieta bogata in produse cu continut scazut de grasimi poate afecta fertilitatea in cazul femeilor, este concluzia unui studiu amplu realizat in Statele Unite, pe 116.000 de femei. Cercetatorii au descoperit ca femeile care consumau doua sau mai multe portii de produse cu continut scazut de grasimi in cursul unei saptamâni prezentau cu 85% mai multe riscuri de a deveni infertile din cauza problemelor de ovulatie. In schimb, femeile care consumau produse din lactate integrale, inclusiv inghetata, prezentau cu 27% mai putine riscuri de a avea probleme de infertilitate. Femeile care doresc sa conceapa un copil trebuie sa-si schimbe dieta alimentara, inlocuind produsele cu continut scazut de grasimi cu cele cu continut normal sau ridicat de grasimi. Nu trebuie insa sa faca excese, pentru ca si obezitatea micsoreaza sansele de concepere a unui copil.

Topul celor mai bune alimente pentru femei
De beneficiile mancarii sanatoase ne putem bucura toti, indiferent de varsta sau sex. Insa specialistii spun ca femeile au nevoi speciale si au intocmit un clasament al celor mai importante alimente in nutritia feminina: pe primul loc se afla pestele – in special somonul, o sursa grozava de acizi Omega 3, bogat in proteine si sarac in colesterol, unde mai pui vitaminele B, calciu, zinc, fier si magneziu. Pe locul al doilea gasim lactatele – pentru calciul de care avem atata nevoie. Doza zilnica recomandata este de 800 mg pe zi, insa unii experti spun ca femeile ar trebui sa consume o doza dubla. Pe locul trei apare broccoli – micuta conopida de culoare verde, esentiala pentru sanatatea femeilor. Broccoli este o sursa nemaipomenita de calciu, vitamina C, potasiu si vitamina B.

Capsunele reduc riscul aparitiei bolilor de inima
Capsunele contin nenumarate vitamine si substante hranitoare: vitamina C, potasiu si flavonoizi. Cum suplimentele de acid folic au capacitatea de a reduce nivelul de homocisteina (al carei nivel ridicat este cunoscut ca risc de factor in bolile cardiovasculare), cercetatorii au vrut sa mai faca un pas in fata si sa afle daca si consumul de capsune ar putea avea acelasi efect. Cativa voluntari au participat la studiu: timp de 4 saptamani nu au mancat deloc capsuni si le-a fost masurat nivelul de homocisteina, apoi au consumat capsuni zilnic timp de 8 saptamani. Dupa aceste doua luni, s-a constatat o scadere a nivelului de homocisteina in cazul celor care il aveau ridicat.

Tags: