Alimentatie echilibrata pentru un copil in forma

O foarte mare atentie trebuie acordata alimentatiei copiilor.
Alimentatie echilibrata pentru un copil in forma
Alimentatie echilibrata pentru un copil in forma

Copiii trebuie hraniti cat mai variat si sanatos intrucat greutatea in exces poate provoca unele tulburari de crestere. Prin urmare, sa spunem un „NU” hotarat snacks-urilor, fast-food-ului si sa pregatim in fiecare zi un pachetel sanatos din care sa nu lipseasca unul sau doua fructe in functie de varsta si efortul din ziua respectiva.

Sanatoase vs. periculoase

Fructe proaspete gen mere, pere, piersici, banane, prune, struguri, cu un continut mare de fibre, minerale si vitamine vs. fructe uscate care cresc riscul de carii pentru ca sunt lipicioase, se curata greu de pe dinti si sunt mult mai dulci decat fructele proaspete. In plus, din cauza volumului mic sunt consumate in cantitati mai mari decat fructul similar proaspat.

Carne la cuptor sau gratar vs.
carne prajita in tigaie sau adaugata in tocanite cu sosuri pregatite cu rantas (care au mai multa grasime).

Sandvis preparat in casa, cu unt pe paine de graham, foi de salata proaspata, bucatele de carne de pui la cuptor vs. hamburger de la restaurante fast-food – din carne tocata si prajita, cu adaos de amidon, conservanti.

Paine neagra sau graham vs. paine alba, mult mai saraca in fibre si mai bogata in amidon si praf de copt.

Sucuri naturale din fructe si eventual legume stoarse in casa, gen mere si morcovi, portocale si grepfrut, bogate in fibre si vitamina C naturala vs. bauturi indulcite, cu adaos de coloranti, zahar, stabilizatori si esente chimice, conservanti.

Legume preparate la abur sau cuptor, broccoli, cartof natur sau legume crude – gen bastonase de morcovi si tulpine de telina vs. cartofi prajiti sau alte legume prajite (care sunt mai calorice, o parte din vitamine dispar la prajire, se adauga o serie de compusi toxici rezultati din incingerea uleiului).

Prajituri de casa cu fruct
e – continut mai bogat in oua, lapte proaspat, preparate cu faina integrala si indulcite cu miere vs. prajituri sau alte dulciuri ambalate, bogate in grasimi hidrogenate, conservanti si foarte mult zahar.

Pizza de casa cu blat subtire crocant din ingrediente naturale si sanatoase, cu legume proaspete (ciuperci, feliute de ceapa, rosii, ardei, sunca slaba, mozzarella) vs. pizza de la fast food sau congelata de la supermarket, preparata de asemenea cu stabilizatori, conservanti, cu un continut de cascaval gras.

Lactatele proaspete
, naturale precum laptele, iaurtul, laptele batut, sana, kefirul, branzica de vaci vs. iaurturile care contin multi conservanti periculosi si au multe calorii, care pot periclita sanatatea micutului tau, daca sunt consumate in fiecare zi.

Afla mai multe din editia tiparita a suplimentului Junior pe luna noiembrie 2008

Citeste si In cautarea bonei perfecte
                  Suplimentele nutritive la copii

Foto: SHUTTERSTOCK
 

Alege calea spre o viata sanatoasa!
Alege calea spre o viata sanatoasa!
Cel mai nou articol Video:
Dr. Laura Davidescu: greșeli care ne îngrașă