Adopta programul nostru de slabire!

Alimentele permise in cadrul unei cure de slabire sunt sanatoase si iti confera o dieta echilibrata.
Autor: Elena Nistor
Adopta programul nostru de slabire!
Adopta programul nostru de slabire!

Nu lasa pe ultima clipa pregatirile pentru serbarile de sfarsit de an ce se apropie cu pasi repezi. Pentru a elimina orice urma de indoiala cu privire la surprizele ce pot aparea vizavi de tinuta, e timpul sa actionezi inca de pe acum. Dietele pe termen scurt promit multe, dar realitatea este cu totul alta. Prin urmare, schimbarea stilului de viata si nu doar a alimentatiei este o conditie obligatorie. Oana Zarnescu iti da cateva sfaturi,  iar instructorul de fitness Adriana Nicolae a gandit special pentru tine un program de exercitii care te va ajuta sa obtii silueta de vis. Iata cele mai tari reguli pentru a fi intr-o forma de invidiat.

Scaderea ponderala nu trebuie sa depaseasca 500 g/saptamana. Orice regim trebuie asociat cu exercitiile fizice practicate regulat. Aceasta din doua motive: cand slabim pierdem nu numai tesut adipos, dar si masa musculara, iar aspectul fizic lasa de dorit.

Al doilea motiv este ca o persoana cu o musculatura antrenata va arde mai multe calorii decat una neantrenata, chiar si in momentele cand nu face sport. Ideal este ca exercitiile fizice sa fie supravegheate de un antrenor – asa alternezi exercitiile cu greutati cu cele de tip cardio.

O atitudine realista, dar increzatoare, este cheia succesului pentru a obtine silueta dorita!

Alimente nepermise, dar nu in exces
Noteaza-ti intr-un carnet tot ce mananci/bei zilnic, dar si cata/ce tip de miscare ai facut. Acest carnet va deveni in timp ca o „a doua constiinta” si te va ajuta sa respecti dieta. Iar in ceea ce priveste marimea portiilor este bine ca acestea sa fie cam jumatate din cele consumate anterior.

Sunt interzise: carnea de porc, cartofii, zaharul, painea alba, prajelile, mezelurile, lactatele integrale si branzeturile grase, sucurile din comert, margarina, produsele fast-food, excesul de sare. Mancarea poate fi asezonata cu verdeata si condimente, suc de lamaie, se poate folosi ulei de masline. Incearca sa fii creativa, poti pregati preparate delicioase, dar cu un continut caloric scazut.

Experimenteaza noi alimente sau feluri de mancare in fiecare saptamana. Aportul de lichide este foarte important (1,5-2 l/zi). Atentie! Alcoolul are un continut caloric destul de ridicat. Orice regula poate fi incalcata ocazional, poti manca o felie de tort sau un aliment de care iti este pofta, cu conditia ca in ziua urmatoare sa faci mai multa miscare decat de obicei. De asemenea, odihna este esentiala, studiile clinice au demonstrat ca persoanele care se odihnesc 8 ore/ zi slabesc mai usor decat cele care dorm mai putin.

Reguli de la care nu te abati

– Nu te cantari foarte des, o data la 7-10 zile este suficient, rezultatele se vor vedea incet, dar sigur, pe parcursul a catorva luni.
– Nu sari peste micul dejun, este cea mai importanta masa a zilei.
– Nu incepe sa faci miscare fara a manca ceva inainte. Este bine sa iei o gustare si dupa ce ai incheiat exercitiile fizice.
– Nu fa un secret din faptul ca treci printr-o perioada in care iti schimbi stilul de viata, astfel cei din jur vor fi mai intelegatori si nu te vor ispiti!
– Nu incepe dieta daca treci printr-o perioada emotionala dificila sau pur si simplu stresanta.
– Nu merge la cumparaturi nemancata, va fi mult mai greu sa rezisti tentatiilor!
– Nu manca dupa ora 7.00 seara.

Micul dejun
– un ou fiert, o felie paine, o felie sunca presata (sau sunca slaba de pui, curcan), un bol branza de vaci degresata, o rosie, un ardei gras, 2 lingurite de gem, un pahar lapte degresat, un iaurt degresat, 2-3 linguri de cereale integrale, un pahar fresh de fructe, ceai verde/negru, cafea.

Gustare
– un fruct – mar, piersica, banana mica, portocala, para, cateva felii ananas, 2-3 prune, 2 kiwi, un ciorchine mic de struguri, un fresh de fructe sau rosii, o mana de seminte, alune, fistic (neprajite),o mana de smochine, un iaurt degresat, un pahar lapte degresat.
 
Pranz
– supe/creme/ ciorbe de legume, ciorba din carne slaba de vita sau pui fara piele, pui, peste, vita, curcan, fructe de mare, ficat de pui la gratar, la cuptor, in folie de aluminiu, salate (varza, salata verde, morcovi si telina, rosii), un fruct, orez integral fiert, legume sote, la cuptor (radacinoase, dovlecei, conopida, varza, broccoli, fasole verde, vinete, rosii, ardei gras, ceapa, ciuperci), paste integraleo felie de paine sau o lipie mica.

Cina
– peste, carne, legume gratinate cu o lingura de parmezan ras,omleta dintr-un ou si un albus de ou, salate (cu ton din conserva/ cubulete de sunca de pui), branza slaba (de vaci, mozzarella, telemea slaba de vaci), salata de fructe.

Citeste si De ce nu functioneaza o cura de slabire?
                  Mihaela Bilic – Ce avem voie sa mancam


 
Foto: Hepta

Reteta de inghetata light
Reteta de inghetata light