Condimentele în dietă, bune pentru tensiunea arterială și colesterol

Condimentele nu sunt folosite doar pentru a da gust preparatelor, ci și pentru a potența beneficiile pentru sănătate.
16.06.2021 | Alexandra Necsoiu
Condimentele în dietă, bune pentru tensiunea arterială și colesterol
Foto: shutterstock

Două noi studii arată că în urma consumului de ierburi și condimente se promovează sănătatea cardiovasculară. În urma unui studiu se arată că aceste condimente și ieburi ajută la reducerea hiperensiunii în rândul pacienților cu boli cardiovasculare, în timp ce al doilea studiu scoate în evidență o legătură între condimente și scăderea nivelului colesterolului în rândul pacienților cu diabet de tip 2. Așadar, condimentele nu sunt folosite doar pentru a da gust preparatelor, ci și pentru a potența beneficiile pentru sănătate.

Inflamațiile cronice sunt asociate bolilor cardiovasculare, diabetului, cancerului și multor alte afecțiuni, iar ierburile și condimentele au proprietăți antiinflamatorii care ajută în acest sens. La întâlnirea online a Societății Americane de Nutriție, oamenii de știință din la Univeristățile Penn State și Clemson au prezentat descoperirile făcute în cele două studii cu privire la beneficiile consumului de ierburi și condimente pentru sănătatea cardiovasculară.

Unul dintre studii arată că acestea ar putea reduce tensiunea arterială în rândul pacienților cu boli de inimă, în timp ce al doilea studiu sugerează o scădere a colesterolului în rândul pacienților cu diabet de tip 2.

Condimentele: beneficii pentru tensiunea arterială

Descoperirile cercetătorilor sugerează că ierburile uscate și condimentele pe care le găsim în magazinele locale și care sunt cel mai des folosite în preparate, au efecte benefice asupra tensiunii arteriale, un factor de risc major pentru bolile de inimă. Studiul a inclus 71 de adulți din Statele Unite, cu obezitate, un alt factor de risc pentru bolile cardiovasculare. Pe parcursul studiului, participanții consumau o dietă tipic americană, cu 50% calorii provenite din carbohidrați, 17% din proteine și 33% din grăsmi, inclusiv 11% din grăsimi saturate. La fiecare patru săptămâni, participanții schimbau versiunea dietei:

  • o versiune mai puțin picantă cu 0.5 grame pe zi cu un amestec de ierburi și condimente;
  • o versiune medie cu 3.3 grame pe zi cu un amestec de ierburi și condimente;
  • o versiune mai picantă cu 6.6 grame pe zi cu un amestec de ierburi și condimente.

Cercetătorii au descoperit că participanții care aveau un nivel scăzut al tensiunii arteriale în 24 de ore erau cei care urmau o dietă cu mai multe condimente.