Sfaturi de dietă si sport de la Mihaela Bilic! -test

Ai început deja „antrenamentul” pentru vară? Te-ai înarmat cu cărţi de diete şi idei de sporturi cât încape? Dacă da, atunci iată câteva completări legate de sport şi dietă care te vor ajuta să obţii rezultatele dorite. Iar dacă răspunsul e nu, atunci ar fi mai bine să începi, pentru că vara de la doi paşi, iar bronzul nu arată bine combinat cu colăcei şi celulită!
Sfaturi de dietă si sport de la Mihaela Bilic! -test

Ai început deja „antrenamentul” pentru vară? Te-ai înarmat cu cărţi de diete şi idei de sporturi cât încape?

Dacă da, atunci iată câteva completări legate de sport şi dietă care te vor ajuta să obţii rezultatele dorite.

Iar dacă răspunsul e nu, atunci ar fi mai bine să începi, pentru că vara de la doi paşi, iar bronzul nu arată bine combinat cu colăcei şi celulită!

 

Mihaela Bilic, medic nutriţionist, îţi spune 5 secrete pentru a obţine rezultatul dorit!

Nu mânca dulciuri, fructe şi făinoase timp de 1-2 ore după efortul fizic. În cazul în care vrei să scapi de excesul de grăsime cu ajutorul sportului, atunci nu ai interesul ca depozitele de glicogen, epuizate prin mişcare, să fie reumplute cu glucoză alimentară; forţează organismul să le „alimenteze” din rezerva de lipide.

Nu mânca cu 3 ore înainte de a face sport pentru a evita ca exerciţiul fizic să fie făcut în plină digestie; în plus beneficiezi de un ficat cu depozite de glicogen reduse, deci efortul se va face pe baza caloriilor furnizate de ţesutul adipos.

Fă activitate fizică dimineaţa, înainte de micul-dejun, deoarece depozitele hepatice de glicocen sunt aproape epuizate peste noapte; prin urmare vor fi puse la bătaie depozitele de grăsime ca sursă de energie. Mişcarea duce la „trezirea” metabolismului, astfel încât pe perioada întregii zile se vor arde mai multe calorii.

După sport mănâncă mai multe proteine (carne, ouă, brânză) care necesită multă energie pentru a fi digerate şi cât mai puţini carbohidraţi (pâine, gem, fructe, cereale) care furnizează uşor glucoza necesară refacerii depozitelor de glicogen sau de grăsime.

Apelează la o mică gustare care să conţină carbohidraţi (baton de cereale, fructe) cu 30-35 de minute înainte de efortul fizic în cazul în care au trecut mai mult de 4-5 ore de la ultima masă; majoritatea persoanelor practică sportul spre seară şi atunci există riscul ca efortul fizic să ducă la hipoglicemie tradusă prin senzaţie de moleşeală, lipsa puterii, ameţeli.

Ştiai că…?

  • Cea mai bună băutură pentru sport este apa rece pentru că:

-răcoreşte corpul din interior spre exterior

-trece mai repede din tubul digestiv în ţesuturi, asigurând rehidratarea

  • O ceaşcă de cafea băută cu 30 de minute înaintea efortului fizic:

-măreşte forţa de contracţie musculară

-mobilizează rezervele lipidice şi „economiseşte” glicocenul muscular

  • Exerciţiul fizic creşte senzaţia de saţietate deoarece:

-contribuie la încetinirea golirii stomacului

-menţine glicemia constantă prin mobilizarea glucozei din depozite

  • Ciorba este un aliment ideal după sport pentru că:

-asigură rehidratarea

-are un aport crescut de minerale şi vitamine

Recomandări: