Exercitiile in apa…

Probabil ca ai auzit cat de benefice sunt pentru sanatatea ta exercitiile fizice efectuate in apa: nu te poti accidenta la fel de repede ca in cazul exercitiilor obisnuite, sunt blande cu articulatiile tale si au o contributie extraordinara in refacerea d
Exercitiile in apa…
Exercitiile in apa...

Singura problema este aceea ca nu stii sa inoti. Mai mult, nu prea iti place apa, parul ti se uda, mirosi a clor si ti-e frica sa nu te ineci. Relaxeaza-te. Indiferent cat de mult ai ezita la inceput, odata ce ai incercat, nu mai poti renunta. Exercitiile in apa sunt energizante si eficiente. Pe langa astea, nu iti provoaca dureri si pot fi facute de aprope orice persoana, chiar si de cele cu probleme de sanatate, daca sunt supravegheate de un specialist.

Daca esti sceptica si nu prea indraznesti sa iti pui costumul de baie si sa intri in apa, incearca sa urmezi cateva sfaturi simple care sa transforme prima experienta in ceva placut.

Poarta un echipament confortabil!
Hainele pe care le porti trebuie neaparat sa fie confortabile, atat fizic cat si psihologic. Nici nu te gandi sa-ti iei un costum de baie doar pentru ca asa se poarta, chiar daca nu te simti bine in el si nu poti sa te misti in voie. Alege ceva foarte comod, cum ar fi o pereche de pantaloni scurti si un tricou. Foarte important: daca nu esti multumita de felul in care arati, nu te vei simti confortabil in nici un echipament. De aceea trebuie sa iti accepti corpul si sa incerci sa-ti inlaturi gandurile negative. Cu cat te vei gandi mai mult ca cei din jur se uita critic la tine, cu atat mai putin te vei concentra asupra exercitiilor pe care vrei sa le faci.

Poarta incaltaminte adecvata!
La fel de importanta este si incaltamintea pe care o porti. Foloseste o pereche mai veche de pantofi sport sau cumpara-ti o pereche de pantofi speciali pentru exercitiile in apa. Cand picioarele tale adera mai bine pe suprafata, te vei simti mai sigura si vei detine controlul. De asemenea, poti evita alunecarile pe alge sau pe suprafata alunecoasa a piscinelor.

Nivelul apei
Nu incerca sa faci exercitii in apa prea adanca. Nivelul maxim al apei trebuie sa iti ajunga pana la piept. Cu cat apa este mai adanca, cu atat este mai periculoasa pentru o persoana care nu stie sa inoate. Pe masura ce tehnica ta se va imbunatati, vei putea opta si pentru apa mai adanca.

Controleaza-ti viteza de miscare!
Viteza cu care te misti in apa este importanta. Daca te misti mai repede, exista riscul sa iti pierzi echilibrul si sa te accidentezi. Daca faci exercitii intr-o piscina, nu sta foarte aproape de marginea acesteia, pentru a nu te lovi in cazul in care iti pierzi echilibrul.

Evita impactul cu apa!
Ramai cu picioarele pe fundul apei. Nu incerca sa sari cat mai sus in apa, fa mai bine miscari lente. Miscarile de maini si picioare vor intampina rezistenta apei, ceea ce te va determina sa depui mai mult efort pentru a le efectua decat ai depune pe uscat. Din aceasta cauza, exercitiile acvatice sunt mult mai eficiente.

Ia-ti masuri de siguranta!
In apropierea ta trebuie sa fie un colac de salvare sau o vesta de salvare, in cazul in care ceva neasteptat se intampla (ti se pune un carcel, simti ca ti se face rau, etc). Acestea iti ofera siguranta, mai ales daca iti este frica de apa si daca nu este nimeni in apropierea ta. Centurile gonflabile sunt ideale pentru ca iti sustin corpul si te ajuta sa te misti in voie, fara teama.

Indiferent daca te distrezi cu prietenii tai in piscina sau daca alegi un curs de exercitii in apa, poti sa te simti bine si sa iti lucrezi masa musculara in acelasi timp. Exercitiile in apa sunt foarte placute, mai ales in zilele calde si insorite.

Articol exclusiv online
 

Nu renunta la micul dejun!
Nu renunta la micul dejun!
Recomandări:
Fără mască în aer liber din 15 mai. Ce alte restricții sunt eliminate
Fără mască în aer liber din 15 mai. Ce alte restricții sunt eliminate
Starea de bine este influențată de alimentație și de somn
Starea de bine este influențată de alimentație și de somn