Ce se întâmplă în corpul tău când sari peste cină. Efecte îngrijorătoare pe care nu trebuie să le neglijezi

Poți face cu ușurință un obicei din a sări peste cină, dar asta nu înseamnă că este neapărat ceva bun pentru sănătatea ta.
Ce se întâmplă în corpul tău când sari peste cină. Efecte îngrijorătoare pe care nu trebuie să le neglijezi
Foto: shutterstock

Poți face cu ușurință un obicei din a sări peste cină, dar asta nu înseamnă că este neapărat ceva bun pentru sănătatea ta. Multe persoane aleg să sară peste cină, în special când pe timpul zilei consumă alimente nesănătoase, iar acest lucru vine ca o pedeapsă.

Deși pare că nu ar exista repercursiuni, acest obicei este extrem de dăunător pentru organism și afectează atât starea generală de sănătate, cât și somnul. Chiar dacă o faci intenționat sau nu, dacă sari peste cină cu regularitate riști să te confrunți cu tulburări de somn, iar în timp riști diverse probleme de sănătate.

Ai nevoie de o cină echilibrată, astfel încât organismului să nu-i lipsească nutrienții esențiali și să nu sufere de deprivare calorică, adică organismul să nu consume caloriile de care are nevoie.

Un deficit caloric ușor nu afectează atât de mult, dar odată dus la extrem, foamea te poate face să te trezești în miezul nopții sau va fi dificil să te relaxezi suficient astfel încât să intrii într-un somn profund. Mai mult, o nutriție adecvată este necesară pentru a produce hormoni precum serotonină și melatonină, cunoscuți pentru reglarea somnului.

Potrivit Nutrients Journal, lipsa nutrienților te face să nu dormi suficient și să te confrunți cu tulburări de somn. Lipsa de vitamina D, de exemplu, este asociată cu riscul crescut de tulburări de somn. Dispoziția, energia, sistemul imunitar și metabolismul sunt și ele impactate atunci când sari peste cină.

Potrivit Sleep Foundation, somnul este necesar și esențial pentru o bună funcționare a organismului, pentru că permite corpului și minții să se refacă, iar astfel ești alert și fresh atunci când te trezești. Un somn odihnitor te ține totodată la distanță de anumite boli. Creierul nu poate funcționa corect fără orele adecvate de somn, iar astfel îți va fi greu să te concentrezi, să gândești limpede sau să-ți amintești lucruri.

Un studiu publicat în Neuropsychiatric Disease and Treatment Journal indică faptul că deprivarea acută de somn afectează atenția și memoria. Deprivarea cronică de somn face și ea același lucru, iar funcțiile cognitive sunt cele mai afectate.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras