Angajaţii care lucrează în birouri open-space, obligaţi să poarte mască de protecţie după 15 mai

Masca de protecţie devine obligatorie pentru angajaţii care lucrează în birouri deschise. Vezi ce alte reguli trebuie respectate!
Angajaţii care lucrează în birouri open-space, obligaţi să poarte mască de protecţie după 15 mai

Potrivit Institutului Naţional de Sănătate Publică, angajaţii care lucrează în birouri deschise vor fi obligaţi să poarte mască de protecţie la locul de muncă începând cu data de 15 mai.

De asemenea, regulamentul mai prevede izolarea la domiciliu a angajatului în cazul în care prezintă simptome specifice unei infecţii respiratorii, între care se numără şi COVID-19. Şi angajatorii trebuie să respecte anumite măsuri!

Măsuri care privesc angajaţii

Angajaţii vor respecta măsurile de precauţie universal valabile:

  • portul obligatoriu măştii (medicale/non-medicale), care pentru o protecţie eficace trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul;
  • izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
  • izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-COV-2 şi respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare;
  • spălatul pe mâini ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate.

Măsuri care privesc angajatorul

Angajatorii vor asigura:

  1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieşire din incintă şi pentru a limita numărul de angajaţi prezenţi în acelaşi timp în aceeaşi incintă;
  2. Triajul observaţional al angajaţilor şi nu vor permite prezenţa la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
  3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajaţii cu temperatura peste 37 de grade Celsius vor fi trimişi acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;
  4. Vor asigura o distanţă de minimum 1,5 metri între angajaţii care lucrează la birouri orientate faţă-spate şi spate-spate;
  5. Pentru birourile orientate faţă-faţă vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluţii pe bază de alcool;
  6. Dezinfecţia suprafeţelor de lucru la începerea serviciului şi apoi o dată la 4 ore;
  7. Acordarea pauzelor de masă eşalonat, cu respectarea distanţei fizice de minimum 2 metri;
  8. Aerisirea periodică a încăperilor;
  9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii, şi dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.
Recomandări: