Ajutor, nu pot dormi! Află de ce nu poţi adormi, chiar dacă ţi-e somn

Ni se întâmplă des să ne fie foarte somn, iar atunci când ne aşezăm, în sfârşit, în pat, să nu putem adormi. Acest lucru este rezultatul unui obicei pe care ni l-am format fără să vrem, fără să ne dăm seama.
Ajutor, nu pot dormi! Află de ce nu poţi adormi, chiar dacă ţi-e somn

Ni se întâmplă des să ne fie foarte somn, iar atunci când ne aşezăm, în sfârşit, în pat, să nu putem adormi.

Acest lucru este rezultatul unui obicei pe care ni l-am format fără să vrem, fără să ne dăm seama.

Potrivit specialiştilor în medicină, aceasta este cea mai comună problemă legată de odihnă întâlnită în rândul oamenilor din întreaga lume.


Experţii susţin că acest lucru se întâmplă din cauza faptului că ceva existent în mediul de odihnă activează persoana în loc să o determine să adoarmă.

Incapacitatea de a adormi are ca sursă frecventă obiceiul oamenilor de a desfăşura anumite activităţi în patul în care, la căderea nopţii, ar trebuie să doarmă. Spre exemplu, folosirea laptopului în pat construieşte, în creierul nostru, o imagine distorsionată a acestui loc, care ajunge să fie asociat muncii şi nu odihnei, scrie Gândul.info.

De asemenea, tulburările de somn pot fi cauza unor evenimente stresante care au marcat existenţa persoanei respective în perioada recentă, incluzând aici pierderea jobului sau o despărţire.

Experţii numesc această tulburare insomnie psihofiziologică şi, odată instalată, aceasta se repetă constant, putând fi tratată numai în urma vizitei la un medic specialist. Terapia folosită în acest caz este una de tip cognitiv, specifică insomniei.

Totuşi, pentru a nu ajunge în situaţia de a ne recăpăta somnul în cabinetul medical, este indicat să lăsăm patul să fie locul de odihnă, nu locul în care învăţăm pentru un examen sau în care lucrăm de acasă pentru job.

Tags:
Recomandări:
Țigările mentolate: de ce au fost interzise de FDA?
Țigările mentolate: de ce au fost interzise de FDA?
80 de grame de verdețuri pentru o inimă sănătoasă STUDIU
80 de grame de verdețuri pentru o inimă sănătoasă STUDIU