Cum sa ai „memorie de elefant”

Nu te repezi la suplimente alimentare pentru memorie. Apeleaza la tehnici de memorare.
Cum sa ai „memorie de elefant”
Cum sa ai "memorie de elefant"

Te duci pana la bucatarie, iar cand ajungi nu mai stii ce voiai sa faci? Se intampla sa iti amintesti de o intalnire la o ora de cand ar fi trebuit sa fii acolo? Nu te repezi la suplimente alimentare pentru memorie. Apeleaza la tehnici de memorare.

Jocuri mentale
Cand iti planifici ceea ce ai de facut pentru ziua urmatoare, incearca sa legi evenimentele intre ele, realizand o vizualizare mentala a ceea ce ai de facut. De exemplu, daca trebuie sa iti amintesti sa cumperi lapte, dar si sa iti duci copilul la dentist, incearca sa legi cele doua task-uri imaginandu-ti cum copilul tau bea lapte si calciul se depoziteaza pe dinti. Poate parea ciudat, dar este eficient. Si asta o spune Scott Hagwood, un campion american la competitiile de memorare.

Pregateste evenimentele importante
Intr-un studiu recent desfasurat in Germania, cativa studenti au mirosit parfum de  trandafiri in timp ce asezau pe perechi cateva carti de joc, apoi au fost expusi la acelasi parfum in timpul somnului. Alti studenti au facut acelasi lucru, dar fara a fi expusi la vreun parfum anume. Cand s-au trezit, studentii care au mirosit parfumul au reusit sa-si aminteasca mult mai bine cartile pe care le-au facut perechi decat ceilalti.

Aceasta este cauza pentru care uneori un anume miros iti trezeste amintiri vechi. Foloseste aceasta tehnica a mirosului ca sa-ti pregatesti memoria pentru un eveniment important. Cu o seara inainte de eveniment, pulverizeaza parfumul tau preferat pe asternuturi.

Memoreaza numele

Inainte de a merge la o reuniune la care stii ca vei intalni numeroase persoane noi, misca-ti ochii pe orizontala, inainte si inapoi timp de 30 de secunde. Da… probabil ca vei arata ciudat, dar cercetatorii britanici spun ca un astfel de exercitiu te ajuta sa retii cuvintele (inclusiv numele) pe care urmeaza sa le auzi. Miscarile orizontale ale ochilor determina emisferele creierului sa interactioneze, ceea ce este foarte important in procesul de memorare.

Mediteaza

Daca te “pandeste” o sedinta importanta din care trebuie sa retii cat mai multe informatii, pastreaza-ti mintea concentrata asupra a ceea ce auzi, prin meditatie. Studiile au aratat ca meditatia este o metoda eficienta de amplificare a atentiei, iar atentia este usa principala catre memorare. Nu ai mai meditat niciodata pana acum? Stai intinsa pe podea intr-o pozitie confortabila, intr-o camera in care este liniste. Pune-ti mainile pe abdomen si respira adanc, concentrandu-te asupra calmului ce te inconjoara. Incearca sa meditezi cel putin 10 minute in fiecare zi.

Antreneaza-ti creierului
”Intinde-ti” nuronii si realizeaza noi conexiuni in creierul tau. Noile conexiuni te ajuta sa faci repede legatura intre ceea ce stii si ceea ce urmeaza sa inveti. O metoda de a realiza o astfel de “intindere” a neuronilor este prin invatarea unei limbi straine. Nu trebuie sa ajungi pana la nivelul de vorbire fluenta, ci doar sa asimilezi cuvinte din vocabularul limbii respective. Alte idei: incearca sa inveti lucruri noi precum diverse dansuri sau jocuri.

Odihneste-te
O noapte intreaga de somn odihnitor este una dintre cele mai bune pregatiri pentru o zi in care ai nevoie de o memorie ascutita. Cercetatorii au descoperit ca cerebelul, partea creierului care controleaza viteza de reactie si acuratetea, este mult mai activ dupa o noapte de somn.

(Georgiana Dorobantu)

Echilibrul e mai aproape ca niciodata!
Echilibrul e mai aproape ca niciodata!