Carmen Bruma – experta in diete pregateste o carte dedicata slabirii

Carmen Bruma crede in sloganul „Poftele se si educa”.
Carmen Bruma – experta in diete pregateste o carte dedicata slabirii
Carmen Bruma - experta in diete pregateste o carte dedicata slabirii

Din pacate, stirile sportive pe care le prezinta la Realitatea Tv nu ne arata suta la suta cat de in forma este. Insa mai are o emisiune, „Bruma de miscare”, in care ne prezinta exercitii, de fapt, un intreg concept de viata. Si asa putem sa-i admiram corpul perfect. Noua ne-a tinut un curs despre cum sa mananci bine, sa faci sport mult si astfel sa arati impecabil. „Poftele se si educa”, este sloganul in care ea crede.

CSID: De unde stii atatea lucruri despre nutritie?
Carmen Bruma: De vreo 10 ani, ma documentez in continuu. Asa pot, de exemplu, sa spun ca, daca vrei sa slabesti, nu e permis decat un singur fruct pe zi si, in special, dimineata. E total gresita ideea ca, daca mananci doar fructe, o sa scazi in greutate. Si, crede-ma, daca alegi struguri sau pere, unele dintre fructele cu cel mai mare continut de zahar, atunci poti sa constati ca ai si mai multe kilograme.

Legumele in schimb, in afara de cartofi, orez, fasole, se pot manca intr-o cantitate mare. Si legea este ca tot cu gratare slabe pierzi in greutate, adica tot cu proteine. Mi s-a propus nu de multa vreme, sa scriu o carte care sa cuprinda aceste informatii si aceasta va aparea din toamna.
 
CSID:
In viata de zi cu zi respecti aceste reguli?
C.B.: Da. Imi incep ziua cu o cafea si cu o salata de fructe. Apoi mananc pui, peste, branzica. Fac acest lucru de 10 ani si nu cred ca as mai suporta cine stie ce mancare grasa din bucataria romaneasca. Dar sa ma intelegeti. Nu tin regim! Acesta e deja un stil de viata.
 
CSID: Si chiar nu „trisezi“ din cand in cand cu o inghetata mare?
C.B.: Ei, nu sunt chiar atat de stricta. E adevarat, de la dulciuri ma abtin cel mai greu. Dar poftele se mai si educa. Adica imi permit si o inghetata si pizza o data la 2 saptamani. Totul e sa nu ti se faca pofta de aceste lucruri zilnic.

CSID: Ai o silueta perfecta. Te-ai vedea insarcinata?
C.B.: Imi doresc copii, dar nu pe urmatoarea suta de metri. Insa faptul ca eu nu voi mai avea aceeasi silueta e ultimul lucru la care m-as gandi, daca as fi insarcinata. M-ar preocupa mai mult ce sa-i spun copilului, ce valori sa-i imprim. Cred ca asta e problema timpurilor in care traim.

CSID:
In adolescenta ai avut o problema cu greutatea. Cum ti-ai revenit?
C.B.: Am povestit subiectul de mai multe ori insistand pe faptul ca am avut la un moment dat 30 de kilograme in plus. Eram in liceu si tatal meu a fost detasat sa lucreze in Rusia. Am plecat toti. Eu ma aflam la varsta adolescentei, o perioada dificila, si parintii nu voiau sa ma lase singura in Romania. Si am ajuns intr-un oras friguros.

Nu vorbeam limba si nu voiam sa ma aflu acolo. A fost un fel de razboi cu propria-mi persoana si cred ca m-am refugiat oarecum in mancare. Am acumulat multe kilograme.

Favoritele ei

Isi incepe fiecare zi cu o salata de fructe si alege in special fructele de sezon.

Pantofii sport nu ii lipsesc niciodata, inclusiv la serviciu. Prezinta „Bruma de miscare” echipata cu astfel de accesorii.

Salata este permisa in aproape orice cantitate, chiar daca vrei sa slabesti.

Cantitatea de apa plata trebuie sa depaseasca 2 litri pe zi la un om activ.

De geanta sport are nevoie cand pleaca de la Realitatea Tv direct la sala.

Pepenele rosu e minunat, dar nu trebuie sa fie extracopt, pentru ca atunci mananci… zahar.

De la pupitrul de stiri, direct la sala de sport

CSID: De cate ori pe saptamana faci sport?
C.B.: De 3 ori pe saptamana si ma tin de acest program. Cel mai adesea, imi termin treaba si apoi ma duc direct la sala de sport. Din fericire, nu e un chin. Dimpotriva. Am avut ceva probleme cu spatele si cateva zile nu am avut voie sa ma duc la sala. Parca eram tinuta in cusca!
 
CSID: In cata vreme putem sa aratam ca tine?
C.B.: Eu merg constant la sala de sport de 10 ani. Mi-am luat pauza doar cand am plecat in vacanta. Acesta este deja ritmul meu normal.

CSID: Te-am vazut alergand cu iubitul tau (n.r. Mircea Badea) intr-o dimineata. E mai bine sa faci sport in doi?
C.B.: Nu asta te motiveaza. Motivatia e doar in mintea ta. Daca nu ai o disciplina de fier, atunci se poate sa iti gasesti scuze de genul: „Daca el nu a avut timp, atunci nici eu nu ma mai duc la sala”. Totusi, e greu sa iti sincronizezi perfect programul cu cineva. Cred ca sportul se face cel mai bine singur. In felul acesta, nu iti mai gasesti scuze.

CSID: Daca ai un week-end liber, esti tot atat de activa?
C.B.: Nu lenevesc. Daca se intampla sa fiu libera, imi place muntele. Nu traseele foarte grele. E un lucru placut si face cat multe ore la sala de sport. Dar, repet, ca sa ai rezultate, sportul, inclusiv cel de weekend, nu se face pentru ca trebuie, ci pentru ca vrei si iti place.




De dragul pantalonilor scurti

Iata niste exercitii pentru muschii aductori, muschii din interiorul coapsei. La cele mai multe reprezentante ale sexului frumos, aceasta zona are probleme mari si foarte mari, asa ca necesita o atentie speciala. Este o miscare relativ simpla, pretabila inclusiv pentru o incepatoare.

Exercitiul are avantajul ca iti mentine picioarele foarte frumoase. Si te ajuta sa porti pantaloni scurti si sa arati impecabil intr-o astfel de piesa vestimentara.

Pentru dreptii abdominali
Exercitiul are efecte vizibile asupra abdomenului, mai precis actioneaza asupra dreptilor abdominali. Totul este sa reusesti sa-l faci. Cel mai probabil, un incepator nu e atat de flexibil incat sa reuseasca din prima sa faca un set de astfel de exercitii.

Un set inseamna 15-20 de miscari. Dar daca, dupa un timp petrecut la sala de fitness, ajungi intr-o forma buna, e ideal sa iti incepi ziua cu o astfel de miscare. In plus, vei avea un abdomen de revista!

Si, totusi, putinarelaxare

Orice program de sport ai alege, ai nevoie neaparat si de relaxare, pentru rezultate bune. Iata un exercitiu relaxant de streching, pe care chiar poate sa il faca oricine, acasa sau la sala. Stai cateva minute in pozitia aceasta si vei vedea cum iti recapeti imediat fortele.

Abdomenul si iar abdomenul
Mingea mare e un ajutor extraordinar in orice sala de sport. Te ajuta sa mentii o pozitie relaxata si sa executi cu mai mare usurinta in special exercitiile pentru abdomen. Carmen ne-a aratat 2 miscari, usor de executat si acasa. In primul exercitiu, te sprijini pe picioare si pe minge si ridici bazinul incet – pana cand corpul descrie o linie orizontala.

Apoi cobori usor bazinul cat poti de mult. In urmatorul exercitiu, sprijini picioarele pe minge si executi cu sarg celebrele abdomene. Miscarile sunt ideale si daca vrei sa te mentii intr-o forma buna si daca vrei sa slabesti. In plus, mingea mare se gaseste in orice magazin cu articole sportive, deci nu ar trebui sa iti gasesti drept scuza faptul ca nu o poti achizitiona. Si uite asa, ai invatat cateva trucuri ca sa ai un corp perfect!
Multumim Tenis Club!

Citeste si Daniela Gyorfi – 3 exercitii care o ajuta sa fie in forma











Pictorial realizat de: Adrian Stoicoviciu
Make-up artist: Narcisa Simandan
Hair stylist: Cleopatra Ama Micu
Stilist: Madalina Dragoi
Vestimentatie: Intersport, Parfois, garderoba personala