Monte Carlo, the king of lifestyle

O evadare in lumea luxului absolut nu poate fi decat fabuloasa, iar starea de spirit atinge cote nebanuite o data ce ai patruns in acest Paradis, fiscal ce-i drept.
Monte Carlo, the king of lifestyle
Monte Carlo, the king of lifestyle

O evadare in lumea luxului absolut nu poate fi decat fabuloasa, iar starea de spirit atinge cote nebanuite o data ce ai patruns in acest Paradis, fiscal ce-i drept.

Sunt pe celebra terasa Café de Paris din fata Cazinoului Monte Carlo. Astept calma sa primesc o ceasca de ceai verde in timp ce analizez prin lentilele fumurii ale ochelarilor de soare „lumea buna”. Toti au un aer distins, par relaxati, sunt foarte bine imbracati si majoritatea sunt la frumoasa varsta a treia.

Fara exceptie, privirile le sunt mascate de ochelari de soare, iar bratele impodobite de posete cu monograme celebre. Aproape la fiecare masa, se odihneste intr-o galetusa cu gheata o sticla de sampanie Moët & Chandon.

Este modul lor de a se pregati pentru mic dejun, pranz sau cina. Minunata priveliste imi este obturata din cand in cand de masini de lux, ce pe strazile dintr-o tara saraca ar parea ozn-uri. Rolls-Royce, Ferrari, Porsche, Bentley si alte marci necunoscute mie. Dar aici suntem in Monte Carlo, capitala mondiala a luxului, asa ca nimeni nu se mira de nimic…

Millionaire dogs

Ma indrept spre faleza, bucurandu-ma de o baie de soare caldut. Aproape 80% dintre cei pe care ii intalnesc isi plimba mini-cateii. Unii dintre patrupezi sunt cu sigu­ranta „fericitii” mostenitori a unor averi fabuloase. Din cand in cand, in peisaj apar si tineri.

Fetele, parca sunt desprinse din paginile revistei Vogue, arata impecabil. La fel ca si peisajul. Brusc starea de spirit capata noi contururi. Incep sa ma simt foarte bine.

Ochii ii intalnesc pe veritabilii Adam si Eva ai zilelor noastre (statui obeze, F. Butero, 1981), dar si batraneii simpatici care stau pe bancile din fata marii. „Banii nu pot cumpara tineretea”, imi spun in gand. Poate ca o consolare…

Lux la toate nivelurile

Ma intrept spre port. Observ lifturile subterane. Pentru ca Principatul Monaco este mic ca suprafata (1,95 km2), sub­teranul este exploatat. Din­spre port, iti iau ochii yahturile de un alb stralucitor, o alta pasiune a celor mai bogati si privilegiati oameni de pe planeta.

Doua italience ma roaga sa le fac o fotografie. „Avec plaisir!” Fotografiile sunt singurul lucru gratis, asa ca toata lumea profita. Peisajul este frumos, dar ceea ce m-a im­pre­sionat cu adevarat este sti­lul de viata spectaculos si rafinat.
 
Chiar daca totul este foarte scump, Monte Carlo este ex­pe­rinta care iti mar­chea­za exis­tenta. Toate bulevar­de­le poar­ta nume de printi si printese.

Acestea te duc catre Palatul Regal, celebrele Gra­dini, cazi­nouri, muzee (vezi Muzeul Oceanografic), ma­ga­zine de lux (aici se gasesc cei mai fru­mosi pantofi din lume) sau clu­buri (experimenteaza Jimmi’z).

Daca te intalnesti din intam­plare cu vedete de talie mon­diala: Tina Turner, Goran Bre­govic sau chiar Angelina Jolie, care obisnuiesc sa se re­laxeze tot in „lumea lor”, sta­rea de spirit este ametitoare. Iti dai seama ca orice este po­sibil si incerci noi senzatii.

De exem­plu, te poti imbraca la micul dejun in rochie cu trena. Expe­rienta este unica. In final, con­cluzionezi ca perfectiune nu e­xista si ca Monte Carlo este un paradis artificial creat pen­tru cei foarte bogati.

Totul a fost, poate, o iluzie. Dar o ilu­zie care te-a facut sa te simti mai bine decat oricand si oriunde.

 

Cel mai nou articol Video: