Insomniile dăunează sănătății! Cum să ai un somn de calitate!

Cele 10 condiții de somn sănătos la adulți
29.03.2021 | Dragoi Madalina
Insomniile dăunează sănătății! Cum să ai un somn de calitate!
foto Shutterstock

Cu toții, indiferent de vârstă avem nevoie de somn de calitate. De somn depind nu doar bunadispoziție și nivelul de energie ci inclusiv buna funcționare a sistemului imunitar. Am aflat ce condiții trebuie respectate pentru a avea un somn ca de copil cu ocazia Zilei Modiale a Somnului (www.worldsleepday.org)

 

Chiar dacă ritmul vieții este aglomerat, iar stresul atinge cote uluitoare, somnul trebuie să facă parte din program, fără discuție. Fixați ora de culcare și ora de trezire. Dacă aveți obiceiul de a face sieste, nu depășiți 45 de minute de somn în timpul zilei. Evitați ingestia excesivă de alcool cu 4 ore înainte de culcare și nu fumați.

Când să consumi cafea ca să nu afectezi somnul

Deși cafeaua are multiple proprietăți asupra sănătății, nu o consumați la orice oră.

Evitați cofeina cu 6 ore înainte de culcare. Aceasta include cafeaua, ceaiul și băuturi acidulate, precum și ciocolata.

De asemenea, nu doar cafeaua are influență asupra somnului ci și alimentația. Evitați alimentele grele, condimentate sau cu zahăr cu 4 ore înainte de culcare. O gustare ușoară înainte de culcare este acceptabilă.

Faceți exerciții fizice în mod regulat, dar nu chiar înainte de culcare.

Cum îți așterni așa dormi

Folosiți lenjerie de pat confortabilă.

Găsiți o setare confortabilă a temperaturii (21 de grade) pentru somn și mențineți camera bine ventilată.

Blocați toate zgomotele care distrag atenția și eliminați cât mai multă lumină posibilă.

Patul nu este și birou!

Rezervați patul pentru somn și sex. Nu folosiți patul ca birou, sală de muncă sau cameră de recreere.

 

Sursă: http://www.worldsleepday.org/

Recomandări: