Health / Vitamine și minerale

Despre vitamine și minerale se știe că au un rol esențial în buna funcționare a corpului nostru, sunt implicate în toate funcțiile organismului. Pornind de la transformarea alimentelor în energie și diviziunea normală a celulelor, până la apărarea organismului prin sistemul imunitar și dezvoltarea sistemelor nervos și osos. Majoritatea vitaminelor și mineralelor le obținem prin alimentație, deoarece organismul nu are capacitatea de a le produce intern. O alimentație echilibrată și variată îți asigură necesarul de vitamine și minerale. Vitaminele sunt prezente în foarte multe fructe și legume. Mineralele le obții din lactate, legume, cereale, nuci și carne, pește. Cantitatea optimă este raportată la fiecare individ, în funcție de vârstă, istoricul medical sau stilul de viață. Printre cele mai importante vitamine se numără: vitaminele A, C, D, E, K, complexul de vitamine B. Iar printre cele mai importante minerale sunt: calciu, magneziu, fier, zinc, sodiu, seleniu, potasiu. Citește în articolele noastre despre importanța și beneficiile vitaminelor și mineralelor pentru organism, surse naturale de vitamine și minerale, simptome ale deficitului și excesului.
5 suplimente pe care trebuie să le ții în frigider

5 suplimente pe care trebuie să le ții în frigider

La fel cum o felie delicioasă de cheesecake trebuie să stea la frigider pentru a avea gustul și textura perfecte, anumite suplimente au nevoie de temperaturi mai scăzute.

Suplimente pe care să nu le iei niciodată împreună

Suplimente pe care să nu le iei niciodată împreună

Cum îți dai seama că duci lipsă de fier. 20 de alimente bogate în acest mineral important pentru imunitate

Cum îți dai seama că duci lipsă de fier. 20 de alimente bogate în acest mineral important pentru imunitate

Ce se întâmplă dacă iei zilnic Vitamina C?

Ce se întâmplă dacă iei zilnic Vitamina C?

Suplimentul care te ajută să crești motivația și să ai performanțe mai bune

Suplimentul care te ajută să crești motivația și să ai performanțe mai bune

Suplimentul care poate îmbunătăți funcțiile cognitive la bătrânețe

Suplimentul care poate îmbunătăți funcțiile cognitive la bătrânețe

Ce se întâmplă cu sănătatea ta dacă iei zilnic vitamine B

Ce se întâmplă cu sănătatea ta dacă iei zilnic vitamine B

Totul despre Vitamina D – când se ia, când este necesar să suplimentezi, când supradozarea provoacă îmbolnăvire, când să le dai copiilor și gravidelor

Totul despre Vitamina D – când se ia, când este necesar să suplimentezi, când supradozarea provoacă îmbolnăvire, când să le dai copiilor și gravidelor

Vitamine pe care să le iei când alăptezi

Vitamine pe care să le iei când alăptezi

Vitamina care previne și tratează artrita. O găsești în migdale, avocado și semințe

Vitamina care previne și tratează artrita. O găsești în migdale, avocado și semințe

Dr. Laura Ene: suplimente recomandate vegetarienilor

Dr. Laura Ene: suplimente recomandate vegetarienilor

Vitamina care ajută la recuperarea firelor de păr albit prematur. În ce alimente se găsește

Vitamina care ajută la recuperarea firelor de păr albit prematur. În ce alimente se găsește

Suplimentul care te slăbește prin eliminarea excesului de fluide

Suplimentul care te slăbește prin eliminarea excesului de fluide

Zincul: bun pentru piele și păr

Zincul: bun pentru piele și păr

De ce este bine să iei zinc?

De ce este bine să iei zinc?

Magneziul pentru atleți: surse, cum să îl consumi corect

Magneziul pentru atleți: surse, cum să îl consumi corect

Vitaminele: când este cea mai bună perioadă din zi în care să le iei?

Vitaminele: când este cea mai bună perioadă din zi în care să le iei?

Antioxidanți: de ce sunt esențiali în dietă și de unde îi luăm?

Antioxidanți: de ce sunt esențiali în dietă și de unde îi luăm?

Vitamina K: tipuri, beneficii, alimente

Vitamina K: tipuri, beneficii, alimente

Seleniul: Beneficii, surse naturale, rolul său în organism, DZR, simptome deficit sau exces

Seleniul: Beneficii, surse naturale, rolul său în organism, DZR, simptome deficit sau exces

Totul despre vitamine

Totul despre vitamine

Deficitul de fier: când trebuie să iau suplimente?

Deficitul de fier: când trebuie să iau suplimente?

Vitamina P: ce este şi în ce alimente se regăseşte

Vitamina P: ce este şi în ce alimente se regăseşte

Deficit vitamina D. Care sunt cele mai comune 10 simptome ale unei astfel de afecţiuni

Deficit vitamina D. Care sunt cele mai comune 10 simptome ale unei astfel de afecţiuni

Vitamina D3 – multiple beneficii pentru organism

Vitamina D3 – multiple beneficii pentru organism

Multivitaminele: bune sau rele? Ce legătură au cu cancerul şi bolile de inimă

Multivitaminele: bune sau rele? Ce legătură au cu cancerul şi bolile de inimă

Vitamina D: beneficii pentru păr şi piele

Vitamina D: beneficii pentru păr şi piele

Semne că ai deficit de Vitamina C

Semne că ai deficit de Vitamina C

Înaintarea în vârstă: vitamine şi minerale pe care obligatoriu să le consumi

Înaintarea în vârstă: vitamine şi minerale pe care obligatoriu să le consumi

Totul despre minerale

Totul despre minerale

Coenzima Q10 - vitamina care îţi protejează inima!

Coenzima Q10 – vitamina care îţi protejează inima!

Vitamina A - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina A – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B1 - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B1 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B2 - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B2 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Niacina sau vitamina B3 (vitamina PP): beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Niacina sau vitamina B3 (vitamina PP): beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B5: beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B5: beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B6 - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B6 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B7 (biotina sau vitamina H): beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B7 (biotina sau vitamina H): beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B9 - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B9 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B12 - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B12 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina C - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina C – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina D - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina D – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina E - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina E – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina F: beneficii, deficit, surse

Vitamina F: beneficii, deficit, surse

Vitamina K - beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina K – beneficii, deficit, exces, DZR, surse