Magneziu: bun pentru somn, depresie și migrene

Vrei să-ți îmbunătățești somnul și dispoziția? Ce spui de magneziu? Este un mineral esențial pentru o bună funcționare a organismului, în special pentru producția de energie.
07.11.2021
Magneziu: bun pentru somn, depresie și migrene
Foto: pexels

Vitaminele și mineralele sunt esențiale pentru a ne îmbunătăți starea de sănătate. Vrei un păr bogat și strălucitor? Vitamina D accelerează foliculii de păr și stimulează creșterea și întărirea lui. Vrei oase puternice? Calciul se ocupă de asta. Vrei să-ți îmbunătățești somnul și dispoziția? Ce spui de magneziu?

Magneziul este un mineral esențial pentru o bună funcționare a organismului, în special pentru producția de energie. De asemenea, joacă un rol important în reacțiile enzimatice de la nivelul inimii și creierului. Cu alte cuvinte, sprijină numeroase reacții chimice sau procese din corp, inclusiv reglarea funcțiilor nervoase și musculare, reglarea glicemiei și tensiunii. Un studiu din 2018 arată că magneziul este asociat și prevenirii diabetului de tip 2, bolii Alzheimer, hipertensiunii, bolii cronice de rinichi și accidentului vascular cerebral.

Magneziu: beneficii

Reduce crampele musculare

Este unul dintre cele mai cunoscute benficii pe care le are. Atunci când te antrenezi, de exemplu, creierul transmite semnale către mușchi pentru a elimina calciu dintr-o structură din interiorul mușchiului. Astfel apar contracțiile- febra musculară sau crampele. Magneziul permite mușchiului să se relaxeze.

Sprjină sănătatea inimii

Un studiu din 2018 sugerează că nivelul de magneziu din corp este asociat cu riscul redus de boli cardiovasculare. Acest mineral crește oxidul nitric din sânge, ceea ce ajută la relaxarea vaselor de sânge și musculaturii.

Ameliorează depresia

Nivelul scăzut de magneziu a fost asociat riscului crescut de depresie. Așadar, suficient magneziu în organism poate îmbunătăți dispoziția și sănătatea mentală.

Ameliorează migrenele

Magneziul este ideal pentru migrene. Un studiu din 2015 arată că o doză zilnică de 600mg de magneziu reduce frecvența migrenelor cu 42%.

Îmbunătățește somnul

Vești bune pentru cei care se luptă cu insomniile: magneziul este răspunsul. Într-un studiu clinic la care au luat parte 43 de adulți în vârstă, cei cărora li s-au administrat 500mg magneziu timp de opt săptămâni au adormit mai repede și au dormit mai mult față de grupul căruia i s-a administrat un tratament placebo.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Alina Gheorghe: importanța consultului oftalmologic la copii
Recomandări: