Slăbeşti fără să trişezi. Când cântarul nu îţi arată tocmai ce-ţi doreai…

Iată-mă ajunsă în cea de-a doua săptămână din programul Slăbeşte cu Şerban. După cum v-am promis AICI, revin cu impresii despre UZINA CrossFit, sala de sport unde de trei ori pe săptămână Şerban ne pune la treabă. La primă vedere, spatiul e destul de auster, fără covoraşe colorate, curăţenie de spital, ghivece cu flori şi muzică relaxantă în surdină, cum întâlnim de regulă la o sală de sport obişnuită.
Slăbeşti fără să trişezi. Când cântarul nu îţi arată tocmai ce-ţi doreai…

Iată-mă ajunsă în cea de-a doua săptămână din programul Slăbeşte cu Şerban.

După cum v-am promis AICI, revin cu impresii despre UZINA CrossFit, sala de sport unde de trei ori pe săptămână Şerban ne pune la treabă.

La primă vedere, spatiul e destul de auster, fără covoraşe colorate, curăţenie de spital, ghivece cu flori şi muzică relaxantă în surdină, cum întâlnim de regulă la o sală de sport obişnuită.

Însă, analizând în detaliu obiectele din jur, mi-am dat seama că este mediul ideal în care să faci mişcare, să tragi de tine şi să obţii rezultate.
De ce? Pentru că ai la îndemână bile de 10-20 de kilograme (cu ajutorul cărora poţi face îndreptări – dacă nu ştii cum se execută corect, ai mai jos un video exemplificativ – sau poţi juca un “volei” forţat cu partenerul de echipă), cozi de mături (cu ajutorul lor poţi face hiperextensii pentru a-ţi întări musculatura picioarelor, pentru a obţine fese ferme şi pentru a scăpa de durerile de spate), cuburi de lemn (extrem de utile pentru flotări), bare de oţel (pe care poţi face o sumedenie de exerciţii focusate pe zona abdominală şi a braţelor) şi o mochetă antiderapantă pe care poţi alerga fără grija că vei aluneca.


Şi, nu în ultimul rând, îi ai pe toţi “colegii de suferinţă” în raza vizuală şi astfel se naşte spiritul de competitie care, se ştie, scoate tot ce-i mai bun din tine.

Credit FOTO: Cristina Aliman (în această imagine, Şerban mă încurajează să duc la bun sfârşit seria de 10 flotări)

Iar în acest spaţiu de care vă povestesc se întâmplă de două săptămâni un miracol, şi anume că eu, sedentara de serviciu, încep să mă îndrăgostesc de echipă, de sport şi de oamenii aceştia minunaţi care au gândit acest program.

De la ei am învăţat că:

  •  febra musculară trece cu şi mai mult sport,
  •  că migdalele trebuie consumate cu măsură (100 de grame de oleaginoase au în jur de 600 de calorii),
  •  iar fructele trebuie consumate doar în prima parte a zilei,
  •  că nu trebuie să sar peste cele trei mese principale (mic dejun, prânz şi cină),
  •  după sport o banană este recompensa ideală (conţine potasiu, care micşorează crampele musculare rezultate în urma efortului)
  •  şi că mişcarea trebuie să existe şi dincolo de sală, nu doar în interiorul ei.

Recunosc, am chiulit de la o şedinţă, din motive personale, altele decât cele de AICI, însă această absenţă s-a simţit la antrenamentul următor, unde am constatat că rezistenţa mi-a scăzut iar febra musculară şi-a făcut din nou apariţia.

Concluzia? Încercaţi să faceţi în fiecare zi măcar 30 de minute de mişcare. Astfel, ritmul cardiac se ţine tare pe poziţii iar organismul va face faţă mai uşor efortului fizic.

Pentru că tot sunt la capitolul “recunoaşterea păcatelor”, simt nevoia să vă mărturisesc şi ce a arătat cântarul intermediar. Dacă la începutul programului, bagajul meu corporal era de 65.5 kilograme, acum este de 65.9, aspect destul de demoralizant pentru cineva care vrea să scadă în greutate. Însă ambiţia mi-a fost readusă la viaţă când am văzut cifrele care indicau procentele de grăsime versus masă musculară – minus doi la grăsime, plus doi la muşchi.

Morala? Să nu vă dezarmeze o creştere mică în greutate după ce începeţi să faceţi sport. Este absolut normal, chimia corpului îşi schimbă proporţiile, dar este şi un semnal de alarmă că trişati (în cazul meu, batoanele aşa-zise sănătoase erau refugiul dulce de seară) sau că organismul are nevoie de mai multă apă – în timpul exerciţiilor fizice, organismul elimină o cantitate generoasă de apă, ceea ce poate duce la deshidratare, motiv pentru care este esenţial să consumi apă înainte, în timpul şi după exerciţiile fizice pentru a-ţi menţine un nivel optim de hidratare.

Atunci când eşti deshidratată şi nu bei apă, organismul tău percepe acest gest ca o ameninţare şi reţine apa în organism, iar după cum bine ştii deja, retenţia apei este una dintre cauzele care duc la îngrăsare.

Fiţi alături de mine în călătoria numită Slăbeşte cu Şerban pentru noi informaţii, impresii şi, în curând, mărturii ale celoralţi participanţi. Dacă sunteţi pregătiţi să faceţi o schimbare în stilul de viaţă, vreţi să slăbiţi şi să aveţi o condiţie fizică de invidiat, încă vă mai puteţi înscrie în Programul lui Şerban pentru luna mai.

Pe pagina de Facebook puteţi vedea imagini cu noi la sala de sport, sfaturi de nutriţie şi videoclipuri cu execuţia corectă a numeroase tipuri de exerciţii.