Ce să pui în salată ca să țină de foame și să nu îngrașe. 5 ingrediente cu puține calorii

5 ingrediente perfecte pentru a îmbunătăți gustul salatei și care au sub 100 de calorii. Află ce să pui în salată ca să slăbești.
  • Publicat:

Te întrebi ce să pui în salată ca să fie sățioasă și gustoasă, dar în același timp să nu îngrașe? Îți oferim câteva sugestii de ingrediente perfecte pentru a îmbunătăți gustul salatei și care nu au foarte multe calorii. Adăugând aceste ingrediente în salată, te vei simți sătulă mai mult timp și, prin urmare, vei fi mai puțin tentată să ciugulești între mese gustări cu multe calorii, care cu siguranță îngrașă.

Ce să pui în salată: năut

Boabele de năut fierte se găsesc la conservă, inclusiv unele micuțe, de doar 80 de grame, care au sub 100 de calorii. O astfel de conservă de năut adăugată în salata de crudități îi oferă acesteia mai multe proteine și fibre cu efect de sațietate.

Năutul conține proteine vegetale de calitate, o mulțime de fibre, dar și o cantitate mare de vitamina A, E și C, acid folic, magneziu, potasiu și fier.

Aspect foarte important la dietă: năutul nu conține gluten și nu duce la balonare. Totodată, ajută la reglarea microbiomului intestinal, are efect antiinflamator și reduce riscul de diabet, obezitate și boli cardiovasculare.

Citește și: Salată de năut cu ardei copți și pătrunjel – rețetă dietetică

Ce să pui în salată: quinoa

Un alt ingredient pe care îl poți adăuga în salată pentru ca aceasta să fie mai sățioasă este quinoa fiartă. Din nou, o poți găsi la conservă, deja fiartă, sau o poți găti acasă, e foarte simplu și rapid.

Quinoa este numită „mama cerealelor” şi „aurul incaşilor”, datorită numeroaselor beneficii pe care le are. Această sămânță este bogată în carbohidrați buni sau complecși, proteine, fibre, vitamine B și minerale care joacă un rol important în sistemul imunitar.

De asemenea, quinoa este ușor de digerat și ușurează tranzitul intestinal, prevenind astfel constipația. Totodată, consumul de quinoa e recomandat pentru reducerea colesterolului „rău”, reglarea tensiunii arteriale și a glicemiei.

O porție de 100 de grame de quinoa fiartă are doar 65 de calorii – deci merită cu siguranță să o adaugi în salate.

Citește și: Cum se găteşte quinoa? Reţete cu quinoa

Ce să pui în salată: fasole boabe

Albă, neagră sau roșie, fasolea boabe este un alt ingredient care poate fi adăugat în salate pentru a fi mai consistente. Cu doar 100 de calorii la suta de grame, fasolea boabe fiartă este ideală la dietă.

Fasolea este plină de fibre care ajută la menținerea glicemiei în parametrii normali. De asemenea, este o sursă bogată în calciu, fosfor, potasiu, magneziu și fier, minerale cu rol important pe toate planurile.

Nu în ultimul rând, fasolea conține multe proteine, esențiale în procesul de slăbire, deoarece ajută la menținerea satietății pe termen lung.

Citește și: Fasole bătută cu ceapă caramelizată – cea mai simplă rețetă

Ce să pui în salată: porumb

Tot cu 100 de calorii îți poți face pofta de dulce adăugând în salată 100 de grame de porumb boabe. Acesta conține fibre care ajută digestia și conferă sațietate, deci țin de foame.

Fibrele sunt importante pentru starea generală de sănătate, putând să reducă riscul apariției anumitor boli grave, cum ar fi accidentul vascular cerebral sau bolile de inimă. Asta, deoarece ajută la reducerea nivelului de colesterol de pe vasele de sânge, putând să prevină ateroscleroza – principalul factor de risc implicat în apariția multor probleme de sănătate, cu precădere a bolilor cardiovasculare.

Mai mult, datorită fibrelor conținute și a efectului benefic al acestora asupra tranzitului intestinal și a glicemiei, porumbul dulce poate ajuta la reducerea riscului de cancer de colon sau diabet.

Porumbul dulce va da un gust bun salatei și astfel vei mânca „de dietă”, dar cu plăcere, crescându-ți șansele să ajungi la obiectivul dorit.

Citește și: Salată cu porumb dulce şi roşii cherry

Ce să pui în salată: mazăre

Mazărea poate fi adăugată și în salate, nu doar în faimoasele preparate tradiționale „mâncare de mazăre cu pui” sau „salată de boeuf cu mazăre”. Conține doar 75 de calorii suta de grame de mazăre, deci cu siguranță nu îți va încurca planurile de slăbire.

Din contră, mazărea are gust dulceag și mai taie din poftele de ciocolată și alte dulciuri cu multe calorii.

Citește și: Rețetă de supă cremă de mazăre cu busuioc – proaspătă, dietetică, de post

Mazărea abundă în vitamine şi antioxidanţi preţioşi. Acidul folic, vitamina A, vitamina C, vitamina K, fitosterolii, fibrele, luteina, calciul, fierul, cuprul şi zincul sunt elementele care dau valoare boabelor verzi de mazăre.

Toate acestea sunt asociate cu prevenirea infecţiilor, a bolii Alzheimer, a defectelor de tub neural la copii, a creşterii colesterolului şi a deteriorării vederii.

Ce să pui în salată ca să țină de foame și să slăbești? Pe lângă cele 5 ingrediente menționate mai sus, trece pe listă și oul fiert, tonul în suc propriu, carnea slabă de curcan la grătar, semințe (de dovleac, in, chia, pin, cânepă etc.), 3-4 nuci, linte, bulgur, avocado, un strop de ulei de măsline și, campionul, oțetul din cidru de mere.

Așadar, ai la dispoziție numeroase variante de combinații pentru a prepara salate delicioase, sățioase și cu puține calorii, care te vor ajuta să ajungi la greutatea dorită.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru - Senior Editor
Senior Editor, [email protected] A făcut parte din echipa Ce se întâmplă, Doctore? în perioada aprilie 2013-decembrie 2023. Articolele sale cuprind informații despre diverse afecțiuni, alimentația echilibrată, îngrijirea pielii și sănătatea emoțională. Colaborări: Viața ...
citește mai mult
Recomandare video
Salată cu ciuperci și Mușchi File și paste cu Jambon de Curcan