Salată de năut cu ardei copți și pătrunjel – rețetă dietetică

25.03.2021 | Redactia CSID
Salată de năut cu ardei copți și pătrunjel – rețetă dietetică
Sursa foto: smittenkitchen.com

Nu ştii ce să-ţi iei mâine la pachet? Încearcă o reţetă rapidă, delicioasă şi bogată în vitamine, minerale, proteine şi fibre: salată de năut cu ardei copți, pătrunjel şi ceapă verde. 

Năutul are numeroase properietăţi benefice pentru sănătate, iar ardeiul, dacă nu ştiai, este mai bogat în vitamina C decât portocalele sau lămâile.

Cât despre pătrunjel şi ceapa verde, acestea sunt plante care nu ar trebui să lipsească niciodată din regimul tău alimentar deoarece ajută digestia, au efect antiinflamator şi au foarte puţine calorii.

Ingredientele următoare sunt suficiente pentru 3 porţii, deci trei zile nu trebuie să mai ai grijă că nu ştii ce să mănânci în pauza de prânz .

Rețetă de salată de năut cu ardei copți: ingrediente, preparare

Ingrediente:

  • 400 grame boabe de năut fiert (îl găseşti la conservă)
  • o legătură de pătrunjel verde
  • două fire de ceapă verde
  • trei ardei kapia roşii (poţi adăuga şi unul galben, pentru mai mulltă culoare)
  • 4 linguri de ulei de măsline
  • 3 linguri de oţet
  • un  praf de sare
  • un praf de piper

Mod de preparare:

Scurge năutul şi trece-l prin mai multe ape, până când apa devine limpede. Coace pe flacăra de la aragaz sau la cuptor ardeii kapia până se înnegresc şi pune-i imediat într-un vas cu apă caldă(astfel se vor descoji mai uşor).

Într-un bol, amestecă uleiul, oţetul, sarea şi piper şi adaugă ardeii tăiaţi franjuri (mai subţire sau mai gros, după preferinţe).

Toacă mărunt pătrunjelul şi ceapa verde.

Într-un vas mai mare, pune năutul, toarnă ardeiul cu tot cu sosul pe care l-au lăsat, ceapa şi pătrunjelul şi amestecă. Mai poți adăuga sare sau piper, după gust. Poftă bună!

Cel mai nou articol Video: