Gustări nesănătoase care ne sabotează silueta

Majoritatea oamenilor preferă ca, între mesele principale, să se delecteze cu diverse gustări nesănătoase de cele mai multe ori pentru sănătate și siluetă.
28.11.2021
Gustări nesănătoase care ne sabotează silueta
Foto: pexels

Majoritatea oamenilor preferă ca, între mesele principale, să se delecteze cu diverse gustări nesănătoase de cele mai multe ori pentru sănătate și siluetă. Totuși, acestea sunt, de cele mai multe ori, pline de zahăr, sare și aditivi chimici pentru gust. Nutriționistul Gianluca Mech ne spune care sunt cele mai periculoase.

Specialistul a întocmit o listă cu gustările nesănătoase de care să ne ferim.

Gustări nesănătoase de care să te ferești

Chips-urile

„15 chips-uri de mărime medie conțin 150 de calorii, 9 grame de grăsimi și 16 grame de carbohidrați. Sunt extrem de nesănătoase pentru că conțin o substanță chimică cunoscută sub numele de acrilamidă care crește riscul de apariție a cancerului. Cât despre faptul că îngrașă, asta cred că știm deja cu toții”, dezvăluie Gianluca Mech.

Biscuiții cu cremă

„Vorbim, bineînțeles, despre acei biscuiți cu diferite creme pe care îi găsim pe rafturile supermarketurilor. O porție de 2 biscuiți conține cam 170 de calorii, 7 grame de grăsimi și 25 de grame de carbohidrați. Multe calorii și o valoare nutritivă extrem de scăzută. De asemenea, conțin conţin uleiuri hidrogenate care, pe termen lung, afectează starea de sănătate. Și aici vorbim de doar 2 biscuiți. Cine însă se oprește la a mânca doar doi?”, spune nutriționistul.

Biscuiții sărați

„Patru biscuiți sărați au cam 70 de calorii. Ei se numără printre gustările preferate ale multor oameni atunci când vor să alunge senzația de foame dintre mese. La prima vedere, par să nu fie o opțiune tocmai greșită. Mulți însă dublează sau chiar triplează porția, ajungând să consume 200 de calorii dintr-o gustare complet lipsită de nutrienți”, adaugă nutriționistul Gianluca Mech.

Covrigeii

„Covrigeii nu conțin nutrienți benefici pentru organism. Ba din contră, fac ca nivelul insulinei și al zahărului din sânge să intre într-un roller coaster nociv pentru sănătate. Poate nu vă dați seama, însă consumul lor nu face altceva decât să accentueze senzația de foame”, arată specialistul.

Produsele de patiserie

Evitați produsele de patiserie pe bază de foietaj sau creme, întrucât conțin grăsimi vegetale hidrogenate, iar foietajul mult colesterol, ducând la apariția bolilor cardiovasculare. În plus, mai regăsim și multă sare, margarină, lapte praf, aditivi, emulgatori, potențatori de aromă. Făina albă conține mult amidon care se va descompune în glucoză odată digerat. Așadar, fără merdenele, pateuri, gosoși, spune Gianluca Mech.

Batoanele de cereale/granola

„Acestea sunt adesea promovate drept batoane sănătoase. Cu toate, cele mai multe conțin cantități mari de zaharuri și foarte puține proteine și fibre. Recomand citirea ingredientelor de pe ambalaj înainte de a cumpăra astfel de batoane”, continuă nutriționistul Gianluca Mech.

Cel mai nou articol Video:
Dr. Alina Gheorghe: importanța consultului oftalmologic la copii