Smoothie antiinflamator: 10 rețete de smoothie-uri care previn inflamațiile în organism

12.06.2021 | Paula Rotaru
Smoothie antiinflamator: 10 rețete de smoothie-uri care previn inflamațiile în organism
Sursa foto: Shutterstock

Un smoothie antiinflamator pe zi ține la distanță tot felul de boli. Prepară-l acasă, din ingrediente proaspete, pline de vitamine, minerale și antioxidanți cu puternic efect antiiflamator.  

Poți combina tot felul de fructe și verdețuri, dar este important să consumi această băutură imediat după ce o prepari, pentru a preveni oxidarea substanțelor nutritive.

Cu cireșe, pepene roșu, căpșuni, banane, avocado, spanac, kiwi, mango sau ananas, toate aceste rețete de smoothie antiinflamator vor fi cu siguranță delicioase. Bea zilnic un smoothie antiinflamator pentru energie, digestie corectă și vase de sânge curate.

Vezi mai jos 10 rețete de smoothie antiinflamator pe care trebuie să le încerci.

Rețete de smoothie antiinflamator

1) Smoothie de spanac și cireșe

Ingrediente: 200 grame kefir, o cană de cireșe fără sâmburi, câteva frunze de spanac, 2 felii de avocado zdrobit, 1 lingură de unt de arahide sărat, o bucată mică de ghimbir dat pe răzătoare, 1 linguriță de semințe chia.

Preparare: pune toate ingredientele, mai puțin semințele de chia, într-un blender. Mixează câteva secunde, apoi toarnă compoziția într-un pahar. Decorează cu semințe chia.

2) Smoothie cu spanac și avocado

Ingrediente: 200 grame iaurt, o mână de frunze de spanac, 1 banană, un sfert de avocado, 2 linguri de apă, 1 linguriță de miere de albine.

Preparare: pune într-un blender toate ingrediente. Mixează câteva secunde și toarnă compoziția într-un pahar.

3) Smoothie cu banane, conopidă și fructe de pădure

Ingrediente: 200 de grame de conopidă, o mână de fructe de pădure (căpșuni, zmeură, mure, afine), 1 banană, 300 mililitri lapte de migdale neîndulcit, 2 lingurițe de sirop de arțar.

Preparare: pune toate ingredientele în blender. Mixează 3-4 minute și toarnă compoziția într-un pahar.

4) Smoothie cu ananas și grepfrut

Ingrediente: 200 mililitri apă de cocos, 150 de grame ananas, câteva frunze se spanac, 1 grepfrut curățat de pieliță, o bucată mică de ghimbir dată pe răzătoare, cuburi de gheață.

Preparare: pune toate ingredientele în blender. Mixează câteva secunde, apoi toarnă compoziția într-un pahar.

5) Smoothie cu mango, linte și ghimbir

Ingrediente: 100 grame linte fiartă, 150 grame mango, 200 mililitri suc de morcov, 1 linguriță de ghimbir dat pe răzătoare, 1 linguriță de miere de albine, un praf de cardamom măcinat, cuburi de gheață.

Preparare: pune toate ingredientele în blender. Mixează 2-3 minute, apoi toarnă compoziția într-un pahar.

6) Smoothie cu morcov și coajă de portocală

Ingrediente: 150 grame morcov felii, 1 linguriță de coajă de portocală bio dată pe răzătoarea cu ochiuri mici, 250 mililitri suc de portocale, cuburi de gheață.

Preparare: pune morcovii în apă fiartă și lasă-i pe foc 15 minute sau până se înmoaie foarte bine. Amestecă într-un blender morcovul fiert, coaja de portocală și sucul de portocale. Mixează câteva secunde, apoi toarnă într-un pahar. Pune câteva cuburi de gheață și decorează cu coajă de portocală.

7) Smoothie cu cireșe, cacao și unt de migdale

Ingrediente: 200 grame cireșe fără sâmburi, 250 mililitri lapte de migdale cu ciocolată neîndulcit, 170 grame iaurt grecesc, o jumătate de banană, 2 linguri de cacao, 2 linguri de unt de migdale, 1 linguriță de cafea măcinată, 1 linguriță de extract de vanilie, cuburi de gheață, ciocolată neagră dată pe răzătoare (pentru decor).

Preparare: pune într-un blender toate ingredientele, cu excepția cuburilor de gheață. Mixează câteva secunde, apoi toarnă compoziția într-un pahar. Adaugă cuburi de gheață și decorează cu ciocolată neagră rasă.

8) Smoothie cu pepene roșu, ghimbir și turmeric

Ingrediente: 500 grame pepene roșu, 100 mililitri apă, 3 linguri cu suc de lămâie, 1 linguriță de ghimbir dat pe răzătoare, 1 linguriță de turmeric proaspăt dat pe răzătoare (sau 1 linguriță de pudră de turmeric), 3 lingurițe de miere, 1 linguriță de ulei de cocos, puțin piper negru măcinat.

Preparare: pune toate ingredientele în blender. Mixează 1 minut, apoi toarnă compoziția într-un pahar.

9) Smoothie cu banane, piersici și matcha

Ingrediente: o banană, o piersică fără sâmbure, un kiwi curățat, câteva frunze de spanac, 150 mililitri lapte de migdale neîndulcit, 5 linguri de migdale, 1 lingură de pudră matcha, 1 linguriță de sirop de arțar.

Preparare: amestecă în blender banana, piersica, spanacul, laptele de migdale, siropul de arțat și jumătate din cantitate de migdale. Mixează câteva secunde, apoi toarnă compoziția într-un pahar. Decorează cu felii de kiwi și migdale tocate.

10) Smoothie cu căpșuni, zmeură, cireșe și suc de rodie

Ingrediente: 200 grame căpșuni, 150 grame cireșe fără sâmburi, 150 grame zmeură, 70 de grame afine, 170 mililitri suc de rodie.

Preparare: mixează toate ingredientele în blender timp de câteva secunde, apoi toarnă compoziția într-un pahar.