Pepene roșu sau galben? Nutriționistul ne spune care pepene îngrașă mai mult

14.07.2022
Pepene roșu sau galben? Nutriționistul ne spune care pepene îngrașă mai mult
Sursa foto: Shutterstock

Sezonul cald este perioada perfectă din an pentru cei care iubesc fructele. În special pepenii răcoritori, fie ei roșii sau galbeni, pe care îi găsim peste tot pe timp de vară. Cât este însă recomandat să consumăm zilnic și care este de preferat? Pepene roșu sau galben?

Nutriționistul Gianluca Mech ne spune care îngrașă mai mult:

Pepenele este fructul preferat al multor oameni pe timp de vară. Există însă persoane care se întreabă dacă consumul de pepene afectează silueta și chiar nivelul glicemiei în cazul persoanelor cu diabet. Ei bine, atât timp cât este consumat în cantități moderate, nu are consecințe neplăcute din niciun punct de vedere. Dacă îl consumăm însă în cantități mari, asta poate determina creșterea nivelului de zahăr din sânge. Fie că vorbim despre pepene roșu sau galben. Aceștia conțin 7, respectiv 8 grame de carbohidrați la 100 de grame de fruct.

Pepene roșu sau galben: câte calorii are fiecare?

O porție de aproximativ 100 de grame de pepene galben are cam 54 de calorii. Dacă vorbim despre pepenele roșu, aceeași porție are aproximativ 46 de calorii, deci cu 8 calorii mai puțin decât cel galben.

E important de menționat că pepenii sunt foarte sățioși, având un conținut ridicat de fibre, despre care știm deja că sunt foarte sănătoase. Moderația este și aici, ca în orice altceva, cheia.

„Eu recomand în general să ne limităm la a consuma maxim 150 de grame de pepene pe zi. Fie roșu, fie galben. Sunt fructe, sunt sănătoase, dar trebuie să ținem cont de faptul că ele conțin fructoză și au calorii. Astfel, e necesar să consumăm doar cantități moderate pentru a nu observa efecte negative nici asupra sănătății, nici asupra siluetei”, adaugă nutriționistul Gianluca Mech.

Pepenele roșu conține licopen, un antioxidant puternic

„Culoarea roșie a pepenelui se datorează conținutului ridicat de licopen. Licopenul este un antioxidant puternic, benefic pentru sănătate, pe care pepenele galben nu îl conține.

Pepenele roșu conține totodată o cantitate foarte redusă de sodiu, motiv pentru care este recomandat și pacienților care suferă de hipertensiune arterială. Pe de altă parte, pepenele galben este bogat în vitamina C, fibre și sodiu”, mai spune nutriționistul Gianluca Mech.

Pepenele galben – beneficii pentru sănătate

„Pepenele galben conține 90% apă. Este de asemenea bogat în fibre care contribuie la o bună digestie. Are un conținut scăzut de calorii și grăsimi, atâta vreme cât nu este consumat în exces. Totodată, are o cantitate mare de antioxidanți, cum ar fi luteina, betacarotenul și zeaxantina. Toate acestea contribuie la buna sănătate a ochilor. Conține vitamina C, iar asta ajută la întărirea sistemului imunitar. Pepenele galben are proprietăți antiinflamatorii care pot fi benefice în caz de artrită”, declară nutriționistul.

Pepenele roșu – beneficii pentru sănătate

„Este indicat să consumăm pepene verde în sezonul cald deoarece contribuie la hidratarea organismului. Trebuie să avem însă în vedere cantitățile recomandate. El conține 92% apă, este bogat în substanțe nutritive și minerale. Conține vitaminele A și C care joacă un rol important în menținerea sănătății generale.

Antioxidanți precum licopenul, carotenoizii și cucurbitacina ajută la prevenirea daunelor provocate de stresul oxidativ cauzat de radicalii liberi. În plus, cucurbitacina E și licopenul au efecte anticancerigene. Numeroși alți compuși care se găsesc în pepenele roșu pot susține sănătatea inimii”, adaugă Gianluca Mech.

Mâncăm pepene seara?

Pentru că sigur nu ne dorim kilograme în plus, e important să consumăm pepenele ziua. Ideal la micul dejun. Nu e recomandat seara. De ce?

„Pentru că digestia este mai lentă seara/noaptea, iar consumul de pepene o poate perturba. În plus, pepenele conține în mod natural zahăr și știm deja că nu e indicat zahărul, mai ales seara”, încheie nutriționistul.

Recomandare video
Top 5 alimente sănătoase care îngrașă