Dieta cu pepene: la ce riscuri te expui?

Multe persoane care adoptă dieta cu pepene o consideră o modalitate excelentă de curățare a organismului.
Dieta cu pepene: la ce riscuri te expui?
Foto: shutterstock

Multe persoane care adoptă dieta cu pepene o consideră o modalitate excelentă de curățare a organismului. De cele mai multe ori, aceasta implică consumul de pepene pe o perioadă de timp, undeva între trei și șapte zile, iar mai apoi să introduci treptat alimentele preferate în dietă până revii la o alimentație normală.

Pepenele este scăzut în calorii, conține foarte multă apă și hidratează intens și este și un dulce sănătos. Pentru că are un conținut crescut de apă, temporar îți va oferi senzația de sațietate. La bază, pepenele este un fruct sănătos și conține numeroase beneficii: oferă fibre, importante pentru reglarea tractului intestinal, conține proteine, bune pentru creșterea și menținerea mușchilor și este o sursă de hidratare, licopen și alți aminoacizi și antioxidanți care scad riscul de apariție a cancerului, diabetului de tip 2 și bolilor cardiovasculare.

Ce este dieta cu pepene?

Deși pepenele conține fibre, proteine și alți nutrienți, pepenele este 90% apă, ceea ce înseamnă că îți supui organismul la o dietă restrictivă în care în continuare va avea nevoie de nutrienți precum proteine, carbohidrați și grăsimi pentru a funcționa optim. Dacă vei mânca doar pepene, îți vor lipsi mulți micro și macronutrienți.

La bază, această dietă promite eliminarea toxinelor din organism, dar corpul deja are un sistem natural de detoxifiere mulțumită ficatului și rinichilor. În plus, nu există suficiente dovezi care să susțină că această dietă elimină toate toxinele. Mai mult, fiind o dietă restrictivă, nu este recomandată de specialiști mai ales pentru un stil de viață sănătos.

Riscuri la care te expui

Înainte de toate trebuie să învățăm despre obiceiurile alimentare sănătoase, astfel încât să nu ajungem în situația în care după ce slăbim să revenim la alimentația nesănătoasă și implicit la kilogramele în plus. O dietă care presupune consumul unui singur aliment, cunoscută și ca monodietă, este o dietă scăzută în calorii care poate duce la scăderi ale glicemiei și tensiunii, în special în rândul pacienților cu diabet sau tensiune arterială. Chiar și în cazul altor afecțiuni pot apărea efecte adverse precum stări de oboseală, amețeală, letargie, stări de greață și dureri de cap, alături de alte probleme de stomac.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Tenul gras: îngrijire, curățare, ingrediente pe care să le folosești