Dieta de 1000 de calorii – exemplu de meniu pentru o zi

Dieta de 1000 de calorii nu e deloc ușor de urmat și este indicată doar pe termen scurt, când vrei să scapi rapid de câteva kilograme în plus.
21.01.2021 | Redactia CSID
Dieta de 1000 de calorii – exemplu de meniu pentru o zi

Dieta de 1000 de calorii pe care ți-o propunem reușește să înglobeze maximum de nutrimente admise, fără a se abate de la simplitate, gust și sănătate.

Chiar și așa, nu este cazul să urmezi acest regim pentru mai mult de o săptămână, iar asta nu doar din cauză că vei rămâne fără substanțele nutritive de care ai nevoie, ci și pentru că organismul tău se va adapta unei situații de foame extremă, ceea ce îți poate crea probleme serioase.

Cu alte cuvinte, va începe să încetinească mecanismele funcționale pentru a reține cât de multe calorii poate. Când te afli în cursul unui program de slăbit, ai nevoie de un trup sănătos, viguros, care să reușească să ardă cât mai multe calorii (mai ales în cazul în care alternezi dieta cu exercițiul fizic).

Experții dieteticieni recomandă scăderea în greutate cu aproximativ o jumătate de kilogram săptămânal, atunci când vine vorba despre slăbit sănătos. Organismul trebuie să fie activ și în formă, nu împins la înfometare! Dacă acționezi contrar, întreg efortul tău se va dovedi contraproductiv.

Chiar dacă dieta de 1000 de calorii te poate scăpa de 1-2 kilograme într-o săptămână, nu uita că este o dietă care nu trebuie urmată pe termen lung!

Dieta de 1000 de calorii – exemplu de meniu

Iată în ce constă dieta de 1000 de calorii:

Băuturile permise sunt: apa, ceaiul negru, cafeaua (fără zahăr) și sucul de fructe natural.

Întreg meniul conține alimente care însumează 1000 calorii, 60 de grame de proteine, 145 de grame de carbohidrați și 21 de grame de grăsimi.

Mic-dejun

  • sandviș cu banană (făcut din 2 felii subțiri de pâine din cereale integrale și o banană mică)
  • 200 ml de suc de portocale proaspăt stors

Gustare de dimineață

  • 100 g de iaurt degresat (opțional, se pot adăuga câteva stafide)

Prânz

  • o baghetă micuță din cereale integrale umplută cu 70 g de ton (conservat, fără grăsime) și 10 g de maioneză degresată
  • salată făcută din 50 g lăptuci, 50 g de ardei capia și 10 g de ceapă verde

Gustare de după-amiază

  • 28 g de cereale cu fructe deshidratate

Cină

  • 70 g de piept de pui la grătar
  • 80 g de cartofi gătiți la abur, cu un pic de lapte degresat (30 de ml)
  • 60 g de broccoli (gătit la abur sau rumenit la cuptor, stropit cu ulei de măsline)
  • 50 g de morcovi

Seară

Urmând dieta de 1000 de calorii, femeile vor slăbi în jur de 1-2 kilograme, iar bărbații vor scăpa de 1,5 până la 3 kilograme, în funcție de înălțime, greutatea de început și nivelul de activitate fizică. Pentru majoritatea persoanelor însă, acest regim nu este recomandat pentru mai mult de o săptămână, pentru că are ca rezultat încetinirea metabolismului!