Mărturia unei femei care a slăbit într-un an 50 de kilograme cu dieta keto: „Dă rezultate, dar mi-am distrus relația cu mâncarea”

11.01.2023
Mărturia unei femei care a slăbit într-un an 50 de kilograme cu dieta keto: „Dă rezultate, dar mi-am distrus relația cu mâncarea”
Foto: Shutterstock

Dieta keto este, pentru unele persoane, o metodă eficientă de scădere în greutate, dar este recomandată, în principal, doar pentru reducerea frecvenței crizelor epileptice la copii și numai sub supraveghere medicală. Pe termen lung, dieta keto urmată doar cu scopul scăderii sau menținerii în greutate vine „la pachet” cu riscuri, atenționează medicii.

Riscurile dietei keto

Spre deosebire de dietele cu conținut redus de carbohidrați care vizează un consum preponderent de proteine, dieta keto presupune că aportul caloric zilnic, în mare parte, trebuie asigurat prin consumul de grăsimi.

Printr-o astfel de dietă, organismul este forțat să folosească un alt tip de „combustibil” pentru a produce energie. Așadar, în loc de glucoză provenită din carbohidrați, corpul va produce energie din corpii cetonici pe care ficatul îi produce din grăsimea stocată.

Problema la dieta keto este că persoanele care o urmează consumă în cantități mari (și) grăsimi din categoria celor nesănătoase, cum ar fi ulei de cocos, de palmier, unt sau mezeluri procesate.

Potrivit specialiștilor de la Harvard, grăsimile saturate de acest gen ar trebui să constituie maximum 7% din aportul caloric zilnic. În caz contrar există un risc major de creștere a colesterolului „rău” LDL, asociat cu instalarea bolilor cardiovasculare.

Alte riscuri la care se expun persoanele care urmează dieta keto pe termen lung sunt:

Povestea femeii care a slăbit 50 de kilograme cu dieta keto

Jennifer Still a povestit într-un articol pentru insider.com cum a reușit să slăbească 50 de kilograme în mai puțin de un an cu ajutorul dietei keto.

Femeia spune că, deși a ajutat-o să-și atingă scopul, adică să slăbească, dieta keto i-a distrus relația cu mâncarea, devenind în timp obsedată de număratul caloriilor și evitarea carbohidraților. Într-un final, Jennifer a ajuns să își refuze întregi grupe alimentare și uneori să se supraalimenteze cu produse nesănătoase.

„Ajunsesem în punctul în care mă cuprindea anxietatea când depășeam numărul de calorii, chiar dacă ceea ce mâncam era relativ sănătos. În dieta keto nu ai voie să depășești 20 de grame de carbohidrați pe zi. Asta înseamnă o cantitate foarte mică de legume și cu siguranță nu te poți încadra dacă mănânci cartofi, orez, paste sau pâine. Când depășeam acest gramaj simțeam că am eșuat, că nu am fost destul de motivată să rezist tentației de a mânca o banană sau o felie de pâine”, povestește femeia.

Pentru că dieta keto este foarte restrictivă, Jennifer nu reușea să respecte regulile și, mai mult, ajungea să consume compulsiv la un moment dat cantități foarte mari de cartofi prăjiți, dintr-odată, doar pentru că știa că nu are voie.

„Atunci când ceva îți este interzis, cu atât mai mult îți dorești acel lucru”, spune ea.

În plus, pentru că avea în minte ideea că trebuie să limiteze cantitatea de carbohidrați, dar simțea că îi este mereu foame, Jennifer s-a orientat spre batoane proteice și dulciuri fără zahăr, dar și mezeluri procesate bogate în grăsimi.

„Am făcut alegeri greșite și m-am bazat pe alimente care îmi asigurau sațietatea, dar mi-au crescut foarte mult colesterolul. Apoi, aveam perioade când depășeam numărul de calorii pe zi și am început să mă înfometez. Setată să slăbesc, mâncam mult prea puțin raportat la greutatea și nivelul meu de activitate. Știam că nu fac bine ce fac, dar o parte din mine se agăța de scopul slăbirii cu orice preț. Cu cât îmi era mai greu, cu atât credeam că voi obține rezultate mai rapide”, a declarat femeia.

Urmând dieta keto, Jennifer susține că și-a privat organismul de macronutrienți importanți.

„Nu aveam voie să mănânc cartofi dulci, dovleac, orez brun, quinoa, banane, ovăz, fasole și multe alte alimente considerate sănătoase. M-am aruncat cu capul înainte în dieta keto. Mulți care țin această dietă insistă că este cea mai bună. Alții cred că dețin adevărul suprem când spun că la baza tuturor bolilor sunt carbohidrații și că persoanele care nu sunt de acord cu asta și continuă să îi consume sunt ignorante. Știu asta pentru că am fost una dintre aceste persoane pentru o vreme”, povestește ea.

În prezent, Jennifer încearcă să își repare relația cu mâncarea. Deși a luat în greutate de când a renunțat la dieta keto, ea spune că nu ar mai încerca-o niciodată. În schimb, este mult mai atentă la macronutrienții din farfurie – are grijă să se încadreze în deficitul caloric și să mențină un echilibru în raportul de proteine, carbohidrați și grăsimi consumate.

„Deja mă simt mai fericită și mult mai puțin obsedată de dietă. Calcularea macronutrienților nu este o metodă rapidă de slăbit, dar cred că pe termen lung mă va ajuta să îmi repar relația cu mâncarea. Ce fac acum e mai degrabă o schimbare în stilul de viață, în regimul alimentar, nu țin o dietă care se va termina la o anumită dată când voi atinge scopul propus”, a concluzionat Jennifer.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
Senior Editor, [email protected] S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați ... citește mai mult
Recomandare video
Anevrismul de aortă ascendentă: simptome și tratament
Recomandări: