Deficitul caloric: cum funcționează?

Deficitul caloric este atunci când consumi mai puține calorii decât arde organismul. De multe ori se recomandă în procesul de slăbire.
29.01.2021 | Necsoiu Alexandra
Deficitul caloric: cum funcționează?
Deficitul caloric: cum funcționează?

De-a lungul timpului, deseori am întâlnit persoane care foloseau deficitul caloric ca tehnică pentru scăderea în greutate. Dar cât este de sănătoasă această metodă și cum funcționează în lupta cu kilogramele în plus?

Ce este deficitul caloric?

Deficitul caloric este atunci când consumi mai puține calorii decât arde organismul. De multe ori se recomandă ca în procesul de scădere în greutate să creezi un deficit calori. De exemplu, dacă o persoană are nevoie de 3.000 de calorii într-o zi, consumul ar trebui scăzut la 2.500, iar astfel se formează acel deficit caloric de 500 de calorii. În 1558, cercetătorul Max Wishnofsky a calculat 450g de grasime depozitatp la aproximativ 3.500 de calorii energie, se arată într-un articol publicat în Today’s Dietitian. Încă de atunci, în privința scăderii în greutate, s-a acceptat calcularea a 450g în 3.500 de calorii. Asta înseamnă că dacă renunți la 500 de calorii consumate zilnic poți slăbi într-o săptămână 450g.

Dacă alegi să consumi mai multe calorii decât arde organismul, acesta se numește surplus caloric. Dacă surplusul caloric se extinde pe perioadă mai lungă de timp, poate duce la creșterea în greutate.

Cum ajută deficiul caloric în procesul de slăbire?

Institutul Național de Sănătate recomandă o dietă care presupune reducerea caloriilor în rândul persoanelor supraponderale sau obeze, dar și a celor care își doresc să slăbească. De asemenea, Academia de Nutriție și Diete specifică într-un raport din 2016 că în procesul de slăbire este recomandat un deficit caloric de 500-750 calorii pe zi.

Un studiu din 2007 asupra acestui subiect demonstrează că dacă renunți la 500 de calorii zilnic, reușești să slăbești. Mai mult, greutatea pierdută depinde de cantitatea de grăsime a unei persoane. De exemplu, dacă un individ dispune de o cantitate mai mare de grăsime are nevoie de un deficit caloric mai mare pentru a putea pierde în greutate. Un alt studiu publicat în 2014, în Jurnalul Internațional al Obezității, punctează că la un deficit de 3.500 de calorii pe săptămână (sau un deficit caloric de 500 de calorii pe zi) ca o regulă generală poate ajuta în procesul de slăbire. Realitatea este că există numeroși factori care afectează slăbirea, nu doar restricția calorică, iar printre aceștia se numără factorii metabolici.