Dietele reduse în carbohidrați, vinovate pentru apariția diabetului. Pentru ce variantă sănătoasă să optezi

Un nou studiu arată că nu toate dietele reduse în carbohidrați au același efect atunci când vine vorba de reducerea riscului acestei boli.
30.11.2022
Dietele reduse în carbohidrați, vinovate pentru apariția diabetului. Pentru ce variantă sănătoasă să optezi
Foto: shutterstock

Am auzit de multe ori că dacă vrem să prevenim diabetul trebuie să urmăn dietele reduse în carbohidrați. Cu toate astea, un nou studiu arată că nu toate dietele reduse în carbohidrați au același efect atunci când vine vorba de reducerea riscului acestei boli.

Studiul a fost prezentat la Conferința Științifică a Asociației Americane a Inimii și s-a vorbit despre legătura dintre dietele reduse în carbohidrați și riscul de diabet de tip 2. Ceea ce au descoperit cercetătorii ține de calitatea carbohidraților, grăsimilor și proteinelor, care contează mai mult decât cantitatea lor.

Pentru studiu s-au folosit informații colectate de la 203,541 adulți care inițial nu aveau diabet și care au luat parte la studiu în perioada 1984-2017. Participanții au fost ținuți sub observație peste 30 de ani, iar la fiecare patru ani li se cerea să completeze un chestionar privind obiceiurile alimentare.

Persoanele care au urmat diete reduse în carbohidrați, care includeau proteina animală și grăsimile, aveau un risc mai mare cu până la 35% de a dezvolta diabet de tip 2. Procentul a crescut la 39% atunci când nu au consumat suficient de multe cereale integrale. Pe de altă parte, participanții care consumau diete reduse in carbohidrați care includeau proteine și grăsimi vegetale aveau un risc redus cu 6% de a dezvolta diabet de tip 2. De asemenea, aveau un risc mai mic cu 15% atunci când consumau mai puțini carbohidrați rafinați și mai puțin zahăr.

Pentru e preveni riscul de diabet de tip 2 atât în rândul pacienților sănătoși, fără diabet sau prediabet, cantitatea carbohidraților nu contează atât de mult precum calitatea lor, a proteinelor și grăsimilor. Când vine vorba de produsele de origine animală, aceste diete ar putea crește riscul de diabet, pentru că grăsimile saturate cresc rezistența la insulină, care joacă un rol esențial în dezvoltarea diabetului de tip 2.

Cât despre dietele reduse în carbohidrați, dar de origine vegetală, fibrele oferă beneficii antiinflamatorii și ajută la reducerea riscului de diabet.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Salată cu paste și jambon de curcan
Recomandări: