Lipsă poftă de mâncare – un simptom COVID? Vezi de ce nu ai poftă de mâncare şi cum poţi stimula apetitul

08.11.2020 | Autor: Paula Rotaru
Lipsă poftă de mâncare – un simptom COVID? Vezi de ce nu ai poftă de mâncare şi cum poţi stimula apetitul
Lipsa poftei de mâncare

Lipsă poftă de mâncare? Poate fi un semn că ai fost infectat cu noul coronavirus. Depresia, stresul şi traumele pot duce, de asemenea, la scăderea drastică a apetitului.

Vezi mai jos din ce cauză ai lipsă poftă de mâncare și ce plante ajută la stimularea apetitului.

Lipsă poftă de mâncare: cauze

Apetitul scăzut nu este o afecţiune în sine, ci, de obicei, un simptom al unei alte probleme. Factori emoţionali, cum sunt depresia, stresul şi traumele, pot duce la scăderea drastică a apetitului, potrivit lui Phyllis Balch, autorul cărții „Vindecare prin nutriţie”.

Şi unii factori controlabili, ca folosirea alcoolului, a tutunului şi a unor droguri, pot duce la scăderea poftei de mâncare.

Unele boli nedepistate, otrăvirea cu metale sau deficienţele nutriţionale pot de asemenea să fie implicate în pierderea apetitului.

Mai nou, și infecția cu noul coronavirus este o posibilă cauză a lipsei poftei de mâncare, ca urmare a pierderii mirosului și a gustului, un simptom specific COVID-19.

Dacă slăbești 3-5 kilograme fără să fi avut această intenţie, ar trebui să te consulți cu medicul curant.

Plante care stimulează pofta de mâncare

Pentru stimularea apetitului scăzut, încearcă să folosești iarba mâţei, seminţe de fenicul, rădăcină de ghimbir, ginseng, frunze de papaya, frunze de mentă sau frunze de palmier pitic.

Atenţie! Nu folosi ginseng dacă ai hipertensiune, ești însărcinată sau alăptezi.

Ghimbirul ajută la stimularea inimii şi a sistemului circulator, crescând apetitul şi digestia. Ingredientele picante active pe care le conţine activează glandele salivare şi producerea sucurilor digestive. Se spune că înţeleptul Confucius condimenta fiecare fel de mâncare cu ghimbir.

Principalele ingrediente active ale rădăcinii de ghimbir conţin zingiberenă şi bisabolenă, dar şi camfen, linalol, citral şi cineol. Ghimbirul mai conţine vitaminele A şi B, minerale, grăsimi şi proteină. Poate fi ras şi presărat peste anumite mâncăruri ca să crească apetitul.

Ceaiul de ghimbir se face cu 1 sau 2 linguri de ghimbir proaspăt ras sau tocat la ceaşca de apă clocotită. Lasă să stea vreo 10-15 minute, apoi strecoară. Amestecă bine cu miere şi suc de lămâie ca să eviţi gazele, balonarea şi crampele. Este indicat ca acest ceai să fie băut după masă.

Alimente care cresc pofta de mâncare

Ca să obţii proteinele şi caloriile necesare, bea3 sau mai multe pahare de 200 ml de lapte degresat sau de lapte de soia. Folosește o băutură de roşcove şi iaurt de băut de fructe. Mânâncă numai pâine sau chifle din cereale integrale, macaroane, biscuiţi şi cereale calde sau reci. Folosește supele-cremă, deoarece acestea sunt mult mai bogate în proteine decât supele clasice.

Între mese, consumă gustări bogate în grăsimi sănătoase: avocado, lapte bătut, brânză, pui, ton, curcan, băuturi din fructe, nuci, unt etc. Pe lângă faptul că ajută la câştigarea de kilograme, aceste gustări sunt uşor de digerat, bogate în proteine şi în acizi graşi esenţiali, cu bacterii „prietenoase”. De asemenea, este bine să nu bei lichide în timpul mesei şi să iei suplimente din complexul B, care cresc apetitul.

Pe cât posibil, încearcă să mămânci des cantităţi mici de alimente, în loc de două sau trei mese bogate. Cantităţile prea mari de alimente pot face unele persoane să-şi piardă apetitul, însă cantităţile mici şi mesele frecvente sunt mai bine tolerate prin creşterea treptată a volumului de alimente.

Dacă este posibil, fă mişcare, dar evită exerciţiile solicitante. Mersul pe jos şi exerciţiile fizice moderate pot creşte apetitul şi ajută la o asimilare mai bună a nutrienţilor de către organism.

Pe piaţă sunt foarte multe produse care pot veni în ajutorul persoanelor lipsite de apetit şi cu probleme de greutate. Acestea se găsesc în magazinele naturiste şi pot fi foarte gustoase, putând fi consumate sub forma unor milkshake-uri.Trebuie să ai însă grijă la aportul caloric pentru că, de obicei, conţin vitamine şi minerale care trebuie incluse în calculul zilnic al cantităţii de nutrienţi asimilate, ca să eviți o posibilă supradoză.