Nu mai căuta dieta-minune! Renunță la 5 obiceiuri și vei slăbi fără să te chinui urmând diete stricte

07.08.2022
Nu mai căuta dieta-minune! Renunță la 5 obiceiuri și vei slăbi fără să te chinui urmând diete stricte
Sursa foto: Shutterstock

Diete cu sucuri, fără carbohidraţi, PaleoDukan, ketogenică sau Rina – dacă te numeri printre femeile care se chinuie să scape de kilogramele în plus, cu siguranţă ştii despre ce vorbim. Tot timpul în căutarea unei diete minune, femeile disperate să dea jos colăceii uită adesea să ţină cont de câteva reguli atât de simple, dar care au efect garantat în procesul de slăbire.

Ne pare rău să-ţi dăm o veste proastă, dar, odată ce ai depășit pragul de 30 de ani, dieta nu se ţine o lună sau trei, ci tot restul vieţii, pentru că metabolismul te va sabota la fiecare înghiţitură de dulce, sărat sau gras. Deşi e impropriu să o numim „dietă”, pentru că ar trebui să fie stil de viaţă…

Îţi venim în ajutor cu cele 5 reguli de aur pe care trebuie să le respecţi atunci când vrei să slăbeşti, dar care sunt valabile şi în cazul în care vrei să-ţi menţii greutatea obţinută cu strâns din dinţi şi visând cu ochii deschişi la o savarină.

Uită de diete! Iată care sunt obiceiurile la care trebuie să renunţi DE AZI.

Diete fără alimente interzise!

Toată lumea are un anumit aliment „confortabil” la care apelează atunci când vrea să se simtă mai bine. Că e vorba de un hamburger, de o şaorma, de baclava sau de covrigei săraţi, trebuie să uiţi de regula NU AM VOIE.

Sigur, nu îţi recomandăm să mănânci în fiecare zi cantităţi impresionante din toate cele menţionate mai devreme, dar nici nu comiţi un păcat capital ciugulind când şi când din astfel de delicatese. Cu cât te abţii mai mult, cu atât vei pofti mai abitir la fructul interzis şi la prima slăbiciune vei înfuleca şi mai mult din ceea ce ţi-ai impus să elimini din regimul alimentar.

În plus, un truc util e acesta: mănâncă încet, savurează gustul, textura şi aroma alimentului de care eşti dependentă.

Dormi destul, altfel vei ronţăi toată ziua

Dacă mi-ar dispărea un kilogram de pe cântar pentru fiecare zi în care mănânc compulsiv o pungă întreagă cu chipsuri la birou pentru că nu am dormit destul… Ce bine ar fi!

Ai ochii păienjeniţi de somn şi cauţi disperată ceva, orice care să te scoată din starea de somnolenţă? Renunţă la obiceiul ăsta! În schimb, dormi cât mai mult, permite-i corpului tău să se regenereze pe timpul nopţii şi nu îl mai chinui cu ore în şir petrecute în faţa laptopului. Specialiştii spun la unison că tulburările de somn sunt mână-n mână cu cele care privesc alimentaţia.

Odihna insuficientă este cauza principală a poftelor apărute în timpul zilei şi a foamei nejustificate.

Diete urgente. Trebuie să slăbesc ACUM!

Nu e femeie care să nu fi trecut prin situaţiile descrise în continuare:

  • în două săptămâni trebuie să merg la o nuntă, aşa că mă supun chinului de a „mânca” doar apă plată cu lămâie şi terciuri dubioase în speranţa că o să dau jos cele 20 de kilograme puse în ultimii ani;
  • toate colegele de la birou urmează diverse diete; X ţine cura cu sucuri, Y o urmează pe cea fără carbohidraţi, Z a renunţat de tot la dulciuri, iar eu… nu-s în stare nici măcar să renunţ la felia aia minusculă de pâine cu zacuscă. Nu sunt bună de nimic!

Să revenim la realitate!

În prima situaţie, cea cu nunta şi kilogramele zburătoare, e limpede ca lumina zilei că faci o mare prostie. Da, s-ar putea să scapi de 20 de kilograme, dar poate vrei să te şi bucuri de silueta ta, ÎN VIAŢĂ!

Acele diete drastice care nu-ţi aduc necesarul de calorii, vitamine, minerale şi alţi nutrienţi vitali sunt complet nerecomandate de medici. Pe de o parte, pentru că odată ce revii la vechile obiceiuri, vei pune înapoi dublu cât ai dat jos (metabolismul, bată-l vina!), iar pe de altă parte, pentru că rişti să te trezeşti cu o sumedenie de probleme de sănătate, unele chiar fatale. Înfometarea e un mare NU! La fel și cine știe ce diete ciudate pe care le găsești pe internet! Vezi aici de ce!

Să luăm şi situaţia nr. 2: aşa, şi? Ce dacă ele pot să ţină diete stricte, iar tu nu poți să te abţii, dar vrei în acelaşi timp să slăbești? Nu spune nimeni că trebuie să faci ca X, Y sau Z. Găseşte-ţi propria dietă, cea care te face să te simţi bine şi nu te lasă fără vlagă la sfârşitul zilei. Mai bine spus, găsește-ți stilul de viață care te ajută să-ți atingi obiectivul și care nu-ți aduce frustrări în plus.

Mănâncă felia aia de pâine şi nu te mai învinovăţi! Bucură-te de mâncare fără să îţi aplici pedepse psihologice pentru orice dumicat. Dar apoi fă vreo 10 genuflexiuni, dă o tură prin parc cu bicicleta, aleargă cu căţelul. E simplu ca bună-ziua!

Mai uşor cu alcoolul!

Nostalgia studenţiei, când puteai să dai gata o sticlă de votcă şi una de gin, încă îţi creează senzaţia că poţi bea alcool fără consecinţe? Ei bine, ia-ţi gândul!

Pe măsură ce anii trec şi urările de pe Facebook devin tot mai banale sau inexistente, alcoolul devine inamicul coapselor ferme. Asta pentru că minunatul vin roze şi berea rece savurate cu prietenii îţi aduc calorii lichide cu duiumul, pe care le vei arde din ce în ce mai lent, iar cele care rămân se transformă în grăsime, pe care încerci să o ascunzi cu haine cât mai largi. Aşadar, un pahar cu alcool pe zi e suficient, încearcă să te rezumi la atât!

Fă pace cu grăsimile, nu le pune la zid!

Brânză fără grăsime, lapte fără grăsime, iaurt fără grăsime, ORICE fără grăsime! Cam la asta se reduce lista ta de cumpărături atunci când eşti la regim? Foarte rău! Credeam că am lămurit până acum că grăsimile sunt sănătoase şi au un rol esenţial în orice regim alimentar. Ele ne ajută să ne simţim sătule, să ţinem la distanţă foamea dintre mese, să fim energice și bine dispuse. Mai mult, au grijă de inima noastră, reglează nivelul de colesterol bun și mențin sănătatea creierului.

Îndepărtând lactatele cu grăsimi din alimentaţie, nu facem decât să ne privăm de beneficiile lor, dar şi de vitaminele A, D şi calciu, atât de importante pentru sănătatea oaselor și starea de bine.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați de starea de bine a românilor. Ține legătura cu medici din toate domeniile și vă aduce zilnic informații despre diverse ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet