Dieta cu salată te ajută să slăbeşti rapid. Cum prepari salate gustoase cu puține calorii

03.05.2021 | Paula Rotaru
Dieta cu salată te ajută să slăbeşti rapid. Cum prepari salate gustoase cu puține calorii

Dieta cu salată conține legume multe și colorate bogate în vitamine și minerale sățioase și sosuri gustoase care totuși nu au un aport caloric foarte mare. Slăbești sănătos, mănânci gustos!

Salatele sănătoase conțin și proteine slabe în grăsimi, aflate în carnea de pește sau de pui preparată la grătar sau în fructele de mare. Salatele constituie un deliciu vizual caracterizat de o mare varietate de forme, culori și texturi. Acest fapt nu este întâmplător, având în vedere că apetitul este într-o strânsă legătură cu aspectul mâncării.

Atunci când ținem o dietă, este foarte important să avem senzația că nu suntem restricționate să mâncăm doar anumite alimente. Alt avantaj al acestei diete este acela că putem mânca atât cât vrem, fără să ne abținem.

În niciun caz nu vom egala de exemplu o porție de paste. În acest fel, deducem un alt avantaj major al curei acesteia, și anume faptul că avem voie să mâncăm pe săturate, fără ca apoi să ne încerce sentimentul de vinovăție.

Ca să adopți dieta cu salată, e nevoie să mănânci salate de cel puțin 3 ori pe săptămână la început, tinzând către o porție zilnic, după ce te obișnuiești cu ritmul impus de acest nou tip de alimentație. Rolul benefic al acestei diete este acela de a te ajuta să slăbești, dar nu numai; îți va scădea și nivelul colesterolului, iar ritmul cardiac se va normaliza.

dieta cu salată verde

Dietă cu salată – cum prepari o salată gustoasă și sănătoasă?

1. Începe cu legumele

Cu cât mai multe culori, cu atât mai bine. Alege legume verzi, cum ar fi napi, frunze de varză, ardei gras, roșii și castraveți, țelină, ceapă verde, spanac, mazăre sau fasole verde. Alege o salată cu frunze cărnoase și asortează două părți de frunze de salată cu o parte legume tocate.

2. Adaugă proteine

Salatele sunt o modalitate foarte bună de a nu arunca resturile de pui la grătar care au rămas de la cină. Proteinele din carnea albă sunt indicate alături de bucățele de tofu și legume. Proteinele care se pot pune în salată se găsesc în:

  • conserve de legume (fasole verde, fasole brună, fasole uscată); spală-le bine înainte de a le adăuga la salată
  • fâșiuțe de carne de pui la grătar sau de carne roșie, sau somon la grătar – dacă preferi salată caldă, le poți încălzi un pic în cuptorul cu microunde sau chiar găti pe moment
  • cubulețe de tofu marinate – se găsesc de obicei în borcane, marinate cu ulei de măsline, dar dacă preferi să le marinezi acasă, cumpără tofu natur și adaugă sosul de ulei de măsline în toată salata
  • conserve de ton, preferabil nemarinate, cu 0% grăsime
  • brânză (presărată deasupra salatei, la sfârșit, fără sare)

3. Pune și cereale

Pastele, în marea lor varietate de forme și culori, sunt o alegere foarte indicată pentru salată. Cel mai bine ar fi ca ele să fie din grâu sau pe bază de orez. Dacă totuși ai rețineri în ceea ce privește pastele, poți să mănânci o felie de pâine din secară în loc.

4. Alege un sos gustos și sănătos

Uleiul de măsline este cel mai potrivit, deoarece nu îngrașă și te ajută să scapi de colesterolul rău. De asemenea, poți să adaugi și un pic de oțet de mere diluat în apă. Un alt sos sănătos pentru salate este iaurtul slab.

5. Delicii la alegere

O mână de nuci sau de alune nesărate, fructe proaspete sau deshidratate, fulgi de porumb, toate sunt permise în dieta cu salată.