Ce se întâmplă dacă mănânci un avocado pe zi. Câte calorii are un avocado?

E prea mult un avocado pe zi? Oare nu are prea multe calorii? Mă voi îngrășa dacă mănânc zilnic un avocado? Află răspunsurile mai jos!
15.04.2021 | Paula Rotaru
Ce se întâmplă dacă mănânci un avocado pe zi. Câte calorii are un avocado?
Sursa foto: Shutterstock

Un avocado pe zi e cam mult, în opinia nutriționiștilor. Cel puțin dacă vrei să mai scapi de kilogramele în plus. Un singur avocado are aproximativ 320 de calorii, destul de mult în comparație cu un mic dejun sățios.

Chiar dacă este un fruct bogat în grăsimi sănătoase și fibre, un avocado pe zi ar putea să fie prea mult pentru silueta ta. În plus, pot să apară tulburări digestive, precum balonare, gaze intestinale sau diaree.

Câte calorii are avocado?

Un singur fruct de avocado are 322 de calorii. Multe persoane consumă un avocado întreg la o singură masă, alături de alte alimente, ceea ce crește considerabil aportul caloric și, în consecință, riscul de îngrășare.

Dacă îți faci, de exemplu, un sandviș cu avocado întreg, brânză tartinabilă și două felii de șuncă, între două felii de pâine sau o chiflă, numărul caloriilor va ajunge lejer la 600. Același lucru este valabil și în cazul deliciosului guacamole servit de obicei cu nachos.

Caloriile numeroase din avocado provin din conținutul de grăsimi al acestui fruct. Un singur gram de grăsime echivalează cu 9 calorii, în comparație cu proteinele sau carbohidrații, care au doar 4 calorii per gram.

Iar un singur avocado are aproximativ 30 de grame de grăsimi. Cam cât o porție de cartofi prăjiți destul de generoasă! Și ține cont că necesarul zilnic de grăsimi, recomandat de specialiști, este de 20-35% din aportul caloric zilnic.

În cazul în care se depășește această limită, consecințele asupra siluetei și sănătății în general nu se lasă așteptate.

Un avocado pe zi înseamnă 38 până la 68% din necesarul caloric al unui adult cu o dietă normală ce însumează 2.000 de calorii.

Chiar dacă grăsimile din avocado sunt considerate mult mai sănătoase decât cele din prăjeli, ele conțin și grăsimi saturate (4 grame din totalul de 30), un tip de grăsime care poate înfunda vasele de sânge, ducând la temutele boli cardiovasculare.

Specialiștii de la Asociația Americană a Inimii recomandă ca aportul de grăsimi saturate să nu depășească 5-6% din aportul caloric total dintr-o zi, adică aproximativ 13 grame la un regim alimentar de 2.000 de calorii pe zi.

Dacă mănânci un avocado pe zi, sau chiar mai mult, plus alte alimente bogate în grăsimi, limita este cu siguranță depășită.

Un avocado pe zi? O jumătate?

O porție de avocado înseamnă o jumătate de fruct, nu unul întreg. În funcție de ceea ce mănânci în restul zilei, poți consuma un avocado întreg sau o jumătate.

De aceea nu e bătută în cuie recomandarea „nu mânca mai mult de o jumătate de avocado pe zi”, pentru că depinde mult și ce alte alimente mai incluzi în regim.

În consecință, acordă atenție tuturor alimentelor pe care le consumi într-o zi și încearcă să menții un echilibru. Din toate câte puțin, acesta este secretul!

Prea mult avocado dăunează siluetei!

Numărul prea mare de calorii în raport cu nivelul scăzut de activitate este principalul motiv de îngrășare. Nu are importanță proveniența caloriilor – din dulciuri, cartofi prăjiți sau fructe.

Corpul tău va transforma excesul de calorii în grăsime, care va fi stocată în celule ca „rezervă” pentru momentele în care „vei face foamea”.

În timp, excesul de calorii duce la îngrășare și, firește, la obezitate, cu consecințe dintre cele mai nefaste asupra sănătății.

În cazul femeilor cu nivel moderat de activitate se recomandă o dietă de maximum 2.000 de calorii pe zi. În avocado, asta înseamnă vreo 6 fructe.

Deci, dacă mănânci 3 avocado pe zi, deja „ți-ai cheltuit” jumătate din bugetul caloric pe o zi. Iar dacă nu poți reduce cantitatea nici din alte alimente, cu siguranță îți vei depăși necesarul zilnic de calorii și te vei îngrășa, chiar dacă majoritatea alimentelor pe care le consumi sunt sănătoase.

Ce se întâmplă dacă mănânci mai mult de un avocado pe zi?

Avocado conține polioli, un zaharid care, consumat în exces, poate duce la balonare, gaze la stomac și diaree. Astfel de simptome pot apărea imediat după consumul de avocado, dar și la 48 de ore distanță. În plus, excesul de avocado poate duce la îngrășare, așa cum am menționat anterior.

Beneficiile consumului de avocado

În ciuda avertismentelor de mai sus, ține minte că avocado este un aliment sănătos, pe care ar trebui să-l incluzi mai des în alimentație.

Grăsimile poli- și mononesaturate din avocado ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge.

Aceeași acțiune benefică o au fibrele din avocado. În plus, contribuie la senzația de sațietate și ameliorează constipația. Totodată, fibrele reduc riscul de cancer de colon și alte afecțiuni digestive.