Fructele cu cel mai mult zahăr – de evitat în cura de slăbire sau dacă suferi de diabet!

Care sunt fructele cu cel mai mult zahăr care trebuie evitate la dietă și dacă ai diabet și ce fructe au un indice glicemic scăzut.
07.07.2021
Fructele cu cel mai mult zahăr – de evitat în cura de slăbire sau dacă suferi de diabet!
Sursa foto: Shutterstock

Printre fructele cu cel mai mult zahăr se numără bananele foarte coapte, dar și mult iubitul pepene roșu, pe care l-am devora non-stop în timpul verii. De asemenea, anumite fructe deshidratate au un indice glicemic foarte mare și trebuie evitate dacă vrei să slăbești sau să ții sub control glicemia. 

Fructele fac parte din orice regim alimentar sănătos, dar unele dintre ele ar trebui consumate cu moderație la dietă sau chiar evitate dacă suferim de diabet. Pe lângă pleiada de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți, în fructe se găsește și fructoză, adică zahăr.

Dar asta nu înseamnă că fructele trebuie evitate dacă ai diabet. Din contră, împreună cu legumele, cerealele, proteinele și grăsimile de calitate, fructele întregesc regimul alimentar sănătos pentru pacienții cu diabet, scrie National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases.

Fructele cu cel mai mult zahăr trebuie în schimb evitate pentru a preveni creșterea glicemiei. Care sunt acestea și ce fructe sunt sigure la dietă și în caz de diabet aflăm în cele ce urmează.

Care sunt fructele cu cel mai mult zahăr de care trebuie să ne ferim

În cazul în care vrei să dai jos câteva kilograme sau ești diagnosticat cu diabet și vrei să ții sub control glicemia, acestea sunt fructele pe care ar trebui să le eviți sau măcar să le consumi mai rar:

Aceste fructe au un indice glicemic mediu spre mare (peste 56), deci mulți carbohidrați, respectiv zahăr.

Fructele cu cel mai puțin zahăr

Pe de altă parte, fructele considerate „sigure” pentru diabetici și cei care vor să slăbească – desigur, consumate în cantități rezonabile – sunt următoarele:

În concluzie, ai grijă ce fructe mănânci, dar mai ales fii atent la cantitate! Oricât de sănătos ar fi un aliment, consumat în exces acesta devine nociv pentru organism.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cum ne formăm obiceiuri noi în 4 pași
Cum ne formăm obiceiuri noi în 4 pași
Cel mai nou articol Video:
Dr. Matei Bâră: radioterapia în cancerele digestive