Fructul ieftin care ține doctorul la distanță. Ajută la slăbit, ne ferește de diabet și aduce colesterolul la normal

Sănătate cu 50 de bani pe zi - atât costă alimentul care reduce cu 30% riscul de diabet, reglează colesterolul și ajută la slăbit.
22.11.2022
Fructul ieftin care ține doctorul la distanță. Ajută la slăbit, ne ferește de diabet și aduce colesterolul la normal
Sursa foto: Shutterstock

Cine spune că e scump să mănânci sănătos fie nu e bine informat, fie… își găsește scuze pentru alimentația nu tocmai corectă. Cu doar 50 de bani pe zi poți să ții la distanță obezitatea, bolile de inimă, diabetul și nu numai. Cum? Consumând în fiecare zi un măr! 

Merele sunt printre cele mai sănătoase alimente disponibile tot timpul anului. În plus, sunt foarte ieftine, gustoase și țin de foame. Iar în această perioadă poți să le faci la cuptor, cu nuci și puțină miere. Toți nutriționiștii recomandă merele în cura de slăbire, dar și ca parte dintr-un stil de viață sănătos.

Motivul? Au nenumărate beneficii pentru sănătatea noastră.

Merele ajută la slăbit

Datorită conținutului bogat în fibre, s-a dovedit că merele oferă senzație de sațietate, deci țin mult timp de foame. Au un aport scăzut de calorii, motiv pentru care contribuie la pierderea în greutate atunci când sunt consumate ca parte a unei diete echilibrate.

Merele conțin și apă în cantitate mare (peste 85%), furnizând astfel corpului nostru lichidele necesare.

Ferește-te de diabet mâncând zilnic un măr

Potrivit unei analize ample, consumul unui măr pe zi reduce cu până la 30% riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2, comparativ cu persoanele care nu consumă deloc mere.

Merele conțin foarte puțin zahăr și o substanță fibroasă numită pectină, care ajută la controlul glicemiei.

Adu colesterolul la normal cu un măr pe zi

Studiile arată că consumul de mere poate fi asociat cu un risc mai mic de apariție a mai multor afecțiuni cronice, inclusiv boli de inimă. Acest lucru se datorează flavonoidelor din mere, compuși despre care s-a demonstrat că reduc inflamația și protejează sănătatea inimii.

Merele sunt, de asemenea, bogate în fibre solubile, care pot ajuta la reducerea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol, ambii factori de risc pentru bolile de inimă.

Pectina și celelalte fibre conținute de măr împiedică absorbția colesterolului și îi facilitează eliminarea. Deci, consumul de mere vă ajută să vă protejați de apariția bolilor cardiovasculare (infarct, accident vascular cerebral etc.).

Ronțăie mere pentru oase puternice și dantură sănătoasă

În caz că nu știați, merele sunt recomandate și pentru o bună sănătate orală. Merele conțin numeroase săruri minerale, în special potasiu, sulf, fosfor, calciu, magneziu, sodiu, fier și fluor. Acesta din urmă transformă mărul într-un veritabil apărător al sănătății dentare.

Numeroase studii au demonstrat că consumul de fructe este asociat cu o mai bună densitate minerală osoasă și un risc mai mic de apariție a osteoporozei.

De asemenea, merele conțin fenoli și flavonoide, substanțe în mod natural antitumorale și prezente atât în pulpă, cât și în coajă, motiv pentru care cel mai corect este să consumăm mărul cu tot cu coajă.

Este foarte important să alegeți mere cultivate organic, pentru a evita problemele cauzate de pesticide și substanțele chimice utilizate în cultivarea tradițională, care pot fi găsite în coajă.

Merele, bune pentru creier

Merele sunt bogate în substanțe nutritive importante, inclusiv fibre, vitamine, minerale și antioxidanți.

Un măr mediu oferă următoarele substanțe nutritive:

  • Calorii: 50
  • Carbohidrați: 14 grame
  • Fibre: 4 grame
  • Vitamina C: 9% din necesarul zilnic
  • Potasiu: 4% din necesarul zilnic
  • Vitamina K: 3% din necesarul zilnic

Vitamina C acționează ca un antioxidant pentru a neutraliza compușii dăunători cunoscuți sub numele de radicali liberi și protejează împotriva bolilor. Merele sunt, de asemenea, o sursă excelentă de antioxidanți precum quercitina, acidul clorogenic și epicatechina.

Acestea conțin și vitamina A, ce are proprietăți antioxidante, vitaminele B1 și B2, care guvernează principalele funcții ale organismului, și vitamina B3, care participă activ la metabolismul proteinelor, glucidelor și lipidelor.

Una dintre componentele fitochimice ale mărului este quercitina, care ajută la prevenirea problemelor cardiovasculare, a bolilor inflamatorii, cum ar fi artrita reumatoidă, astmul și chiar contracțiile musculare.

Alte studii arată că includerea merelor în dieta zilnică ajută la reducerea stresului oxidativ, previne declinul cognitiv, încetinește semnele îmbătrânirii celulare și reduce riscul de apariție a cancerului.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
Senior Editor, [email protected] S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee