Vitamine și minerale care pot susține procesul de slăbire

Află din materialul video realizat cu un medic nutriționist care sunt vitaminele și minerale recomandate în curele de slăbire!
23.11.2022

Cel mai simplu și eficient principiu care trebuie respectat în procesul de slăbire este deficitul caloric. Acesta presupune să mâncăm mai puțin calorii decât ardem prin metabolismul bazal și mișcare. Deficitul de calorii va duce, în timp, la arderea kilogramelor în plus.

O altă regulă bună în slăbire este consumul echilibrat de alimente care conțin proteine, lipide și carbohidrați. Grăsimile au 9 calorii pe gram, iar proteinele și glucidele au câte 4 calorii pe gram. În funcție de aceste valori, fiecare persoană își poate estima cu ajutorul diverselor aplicații disponibile la ora actuală consumul de alimente și îl poate reduce pentru a fi în deficit caloric. Deficitul caloric trebuie adaptat în funcție de fiecare persoană în parte.

Află aici cum îți poți calcula necesarul zilnic de calorii: https://www.csid.ro/calculator-calorii/

Deficitul caloric poate veni însă la pachet și cu unele carențe de vitamine și minerale care pot fi compensate prin suplimente care le conțin. Ideal este ca acestea să fie luate la recomandarea medicului, după un set de analize, în funcție de nevoile fiecărei persoane în parte.

„Principalul mineral implicat în blocarea scăderii în greutate ar fi fierul. De foarte multe ori, o anemie nediagnosticată înainte de o cură de slăbire, mai ales la femeile aflate în perioada fertilă, poate să blocheze metabolismul.

Apoi există deficitul de vitamina D cu care noi toți ne confuntăm și care poate să blocheze scăderea în greutate. Foarte puțini dintre noi mai stăm cât trebuie la soare sau dacă o facem, o facem cu factor de protecție ridicat, pentru a ne feri de ultraviolete.

Pe de altă parte, sunt toate celelalte vitamine și minerale, vitaminele din grupul B, magneziul, calciul, care reprezintă coenzime pentru arderile metabolice, pentru toate procesele care se întâmplă în interiorul corpului nostru, atunci când printr-un deficit caloric, corpul nostru este obligat să ardă din depozitele de grăsime. Așa apare de fapt scăderea în greutate.

Inevitabil, ca să scad în greutate, trebuie să reduc numărul de calorii sub nivelul cheltuielilor metabolice zilnice. Iar aceasta vine inevitabil la pachet cu un deficit de vitamine și minerale, mai devreme sau mai târziu.

Recomandarea mea este să avem grijă la vitamina D și să o dozăm înaintea oricărei cure de slăbire, să avem niște analize de rutină înainte de o dietă ca să nu ne apucăm de dietă și de restricții având anumite carențe.

Trebuie să verficăm calciul, magneziul, acidul folic și vitamina B12 (acestea două din urmă trebuie verificate neapărat la persoanele vegane și vegetariene). Acidul folic și vitamina B12 nu pot fi luate într-o formă corect absorbabilă decât din regnul animal. Ele se pot da ca suplimente. Femeile însărcinate trebuie să aibă grijă la aportul de acid folic.

Cu siguranță, dacă ținem o dietă care durează mai mult de o lună și este restrictivă caloric și se duce sub 1000 de calorii la o femeie și la 1400 de calorii la un bărbat, este mare nevoie de suplimentare cu vitamine și minerale, sub îndrumarea unui medic” recomandă dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult