4 fructe în coajă lemnoasă pe care trebuie să le mănânci zi de zi

24.10.2021
4 fructe în coajă lemnoasă pe care trebuie să le mănânci zi de zi
Sursa foto: Shutterstock

Dacă eşti deja la dietă sau pur şi simplu ţi-ai făcut un obicei din a consuma o mână de fructe în coajă lemnoasă în fiecare zi, ca gustare, ştii deja că acestea sunt minunate surse de vitamine, grăsimi sănătoase şi nutrienţi care te ajută să ai o sănătate de fier.

Însă, pe lângă beneficiile aduse stării de sănătate, aceste fructe în coajă lemnoasă, cum ar fi migdalele, nucile sau stafidele, sunt excelente şi pentru îngrijirea pielii. Nu e de mirare că multe dintre acestea se regăsesc în compoziţia multor produse de îngrijire a pielii.

Iată ce beneficii are consumul zilnic de fructe în coajă lemnoasă pentru frumusețe și sănătate. minuni pentru ten:

Fructe în coajă lemnoasă. Beneficiile migdalelor

Migdalele sunt bogate în acizi graşi esenţiali, fibre şi proteine, compuşi care asigură o digestie eficientă, satură şi scad nivelul de colesterol „rău” din organism. De asemenea, migdalele cresc secreţia de hemoglobină, care ajută la o mai bună circulaţie a sângelui, prevenind astfel afecţiunile cardiovasculare.

Bogăţia de antioxidanţi din acest fructe în coajă lemnoasă în formă de inimă asigură, în acelaşi timp, protecţia în faţa a diverse tipuri de cancer, cum este cel mamar sau cel pulmonar.

Migdalele sunt perfecte şi pentru tenurile grase, acneice. Se poate prepara o pastă din migdale măcinate ţinute la înmuiat în apă şi lapte, se aplică pe faţă şi se lasă 30 de minute, după care se îndepărtează cu apă călduţă sau ceai de muşeţel. Astfel, celulele moarte sunt eliminate, iar pielea se exfoliază în mod natural, permiţând regenerarea celulară.

Şi părul are de câştigat de pe urma migdalelor. Pentru părul uscat, fragil, lipsit de vitalitate, este recomandat uleiul de migdale, care se aplică pe păr înainte de şamponare, se lasă acoperit capul timp de 20 de minute cu o folie de plastic sau un prosop şi apoi se spală părul cu un şampon delicat. Uleiul de migdale va întări firul de păr, dar îl va face în acelaşi timp mai moale şi mai uşor de periat, conferind totodată strălucire şi un aspect sănătos.

Migdale

Fructe în coajă lemnoasă. Beneficiile nucilor

Nucile mai sunt numite şi hrană pentru creier  şi pe bună dreptate, deoarece acizii graşi Omega 3 se găsesc în aproximativ 60% din lipidele din creier, iar nucile sunt o sursă excelentă de astfel de grăsimi sănătoase. În plus, antioxidanţii şi mineralele conţinute asigură o bună oxigenare a sângelui şi ajută la menţinerea sănătăţii cardiovasculare, dar şi la hidratarea corectă a pielii, uniformizând tenul şi dând strălucire.

Din nuci se poate prepara şi o mască pentru regenerarea pielii: se amestecă o mână de nuci măcinate cu 3 linguriţe de iaurt şi se aplică pe faţă, se lasă 10-15 minute şi se clăteşte cu apă călduţă. Nucile conţin acid linoleic, un ulei care ajută la catifelarea pielii şi care ţine la distanţă ridurile şi liniile fine de expresie.

Nuci

Fructe în coajă lemnoasă. Beneficiile fisticului

Fisticul conţine din belşug vitamina E şi antioxidanţi care ajută la menţinerea greutăţii, a sănătăţii în general, dar şi a frumuseţii pielii. De exemplu, vitamina E protejează epiderma de razele UV, întârzie procesul de îmbătrânirea celulară şi previne apariţia cancerului de piele.

În fistic se regăsesc carotenoide, luteină şi zeaxantină, compuşi care rareori se găsesc în alte alimente în cantitate atât de mare şi care au capacitatea de a neutraliza efectele radicalilor liberi, responsabili de numeroase maladii degenerative cronice, cum este diabetul, boala Alzheimer, Parkinson sau bolile de inimă.

De asemenea, uleiul de fistic este eficient şi în îngrijirea pielii, conferind supleţe, catifelare şi fiind rapid absorbit, fără să lase o peliculă grasă la suprafaţă.

Fistic

 

Fructe în coajă lemnoasă. Beneficiile nucilor caju

Nucile caju au o reputaţie destul de pătată din cauza caloriilor, nu puţine la număr, pe care le deţin. Însă, consumate cu moderaţie, ajută la scăderea în greutate, conferă saţietate, ţin sub nivelul de colesterol, previn migrenele şi hipertensiunea.

Cantitatea crescută de uleiuri şi vitamina E din caju este benefică şi pentru piele, reducând efectele nocive ale soarelui şi având proprietăţi anti-aging. De asemenea, nucile caju sunt bogate în cupru, care joacă un rol important în producerea de melanină, pigmentul care dă culoare pielii şi părului, şi magneziu, mineral care ajută la prevenirea căderii părului.

Caju

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Nora Neghină, psiholog: cel mai des întâlnite dependențe la români