Fertilitatea, influenţată de alimentaţie. Ce mâncăm şi ce evităm?

Iată care sunt alimentele recomandate pentru creşterea fertilităţii!
Fertilitatea, influenţată de alimentaţie. Ce mâncăm şi ce evităm?

Deşi mulţi specialişti în nutriţie recomandă consumul de alimente cu conţinut foarte scăzut de grăsimi şi colesterol, acest regim poate avea repercusiuni asupra tinerelor femei care doresc să rămână însărcinate, deoarece nu au un aport suficient de nutrienţi care să le permită o sarcină dusă la bun sfârşit.

Testarea fertilitatii la femei – teste de infertilitate

Pentru a vă spori şansele de a rămâne gravide, iată care sunt alimentele recomandate pentru creşterea fertilităţii!

 

Alimente pentru creşterea fertilităţii

  • Supele clasice, preparate din zeamă de oase de la animale crescute natural, cu puţină carne, sunt perfecte pentru viitoarea mămică, deoarece sunt extrem de nutritive, au conţinut crescut de calciu şi minerale, esenţiale pentru buna dezvoltare a fătului.
     
  • Ficatul de pasăre sau vită, în orice caz de la animale care pasc iarba şi nu sunt hrănite artificial, este foarte benefic pentru femei pentru că are mult fier, vitamina B, acid folic, grăsimi şi colesterol şi este indicat spre consum în perioada de preconcepţie şi în primul trimestru de sarcină.
     
  • Murăturile şi iaurtul sunt alimente preparate prin fermentare iar consumul zilnic al acestora contribuie la aportul de vitamina C şi vitamina B12 în organism, atât de importante în menţinerea unei flore intestinale echilibrate, dar şi pentru detoxifiere şi întărirea sistemului imunitar, principii care se vor aplica şi nou-născutului, dacă mama preferă naşterea pe cale naturală.
     
  • Fructe şi legume verzi din belşug – spanac, urzici, salată verde, leurdă, fasole verde, broccoli, banane, rodii, avocado… toate acestea sunt indicate în sarcină, dar şi în perioada de preconcepţie, pentru că majoritatea conţin folaţi, forma naturală a acidului folic, compus extrem de important în prevenirea malformaţiilor congenitale, cât şi pentru asigurarea necesarului de vitamine, nutrienţi şi minerale de care are nevoie gravida.
     
  • Peşte oceanic, cereale integrale şi fructe în coajă lemnoasă – toate sunt surse extraordinare de acizi graşi Omega 3 şi fibre, precum şi minerale ca zincul şi iodul, care contribuie la o bună digestie, menţinerea în limite normale a colesterolului din sânge şi dezvoltarea armonioasă a bebeluşului.

Aceste alimente, alături de odihnă, lipsa situaţiilor stresante şi sprijinul partenerului şi al familiei sunt elemente esenţiale pentru ca o femeie rămână însărcinată şi să ducă sarcina la termen fără complicaţii.

Ce trebuie să eviţi dacă vrei să rămâi însărcinată

Grăsimile hidrogenate din compoziţia produselor de tip fast-food, soia, margarina, lactatele cu conţinut scăzut de grăsimi, produsele făinoase şi cele pline de zahăr, precum şi băuturile răcoritoare, cafeaua sunt contraindicate dacă îţi doreşti să devii mămică în viitorul apropiat, pentru că sunt lipsite de nutrienţi şi substanţe benefice şi nu fac decât să creeze dezechilibru în organism, kilograme în exces, circulaţie defectuoasă a sângelui şi a oxigenului către organele vitale şi dependenţă care perturbă  sistemul nervos.

Există chiar şi studii care confirmă aceste informaţii, mai exact o cercetare realizată în cadrul Universităţii Harvard, în urma căreia s-a descoperit o scădere a ratei de infertilitate cu aproape 80% ca rezultat al schimbărilor în stilul de viaţă, în principal datorită regimului alimentar.