Vitamina B12 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B12, numită şi cianocobalamină sau “vitamina roşie”, are cea mai mare şi complexă structură chimică dintre toate vitaminele, aceasta având un rol deosebit de important pentru organismul uman. Aportul recomandat de vitamina B12 ajută la dezvoltarea şi menţinerea sistemului nervos, a producţiei de ADN şi a formării de celule roşii din sânge, stimulează pofta de mîncare, creşte performanţele fizice şi psihice, împiedică acumularea de grăsimi în ficat şi previne ateroscleroza şi alte afecţiuni cardiovasculare.
Vitamina B12 - beneficii, deficit, exces, DZR, surse
În timpul regimurilor de slăbire se recomandă consumul de carne slaba si de peste

Vitamina B12, numită şi cianocobalamină sau “vitamina roşie”, are cea mai mare şi complexă structură chimică dintre toate vitaminele, aceasta având un rol deosebit de important pentru organismul uman. Aportul recomandat de vitamina B12 ajută la dezvoltarea şi menţinerea sistemului nervos, a producţiei de ADN şi a formării de celule roşii din sânge, stimulează pofta de mîncare, creşte performanţele fizice şi psihice, împiedică acumularea de grăsimi în ficat şi previne ateroscleroza şi alte afecţiuni cardiovasculare.

Deficitul de vitamina B12 se manifestă prin: stări de oboseală accentuată, dereglări ale ciclului menstrual, anemie, pierderi de memorie, depresie, anxietate şi iritabilitate, palpitaţii, dezorientare, greţuri, balonări, arsuri la nivelul cavităţii orale.

Excesul de vitamina B12 poate creşte riscul de dezvolare a anumitor celule canceroase în stadiu latent iar pentru persoanele diagnosticate cu cancer, hipervitaminoza poate duce la extinderea celulelor tumorale şi un risc crescut de crize de astm bronşic.

Doza zilnică recomandată de vitamina B12 este de 2,4 micrograme în cazul adolescenţilor între 14-18 ani şi al adulţilor peste 19 ani, 0,5 mcg pentru sugari în primul an de viaţă, 0,9 mcg pentru copiii între 1-3 ani, 1,2 mcg pentru copiii între 4-8 ani şi 1,8 mcg pentru copiii între 9-13 ani.

Cele mai bune surse naturale de vitamina B12 sunt reprezentate de produsele de origine animală, cum este carnea de pui, porc, vită, lactate, ouă, ton, somon, scoici, midii.

Citeste aici despre analiza medicala aferenta determinarii nivelului de vitamina B12 in organism.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Nora Neghină, psiholog: ce determină comportamentul adictiv