Exerciţiile Zumba – Te distrezi pe ritmuri latino şi scapi de colăcei!

Antrenamentele la sală pot părea pentru mulţi dintre noi o activitate plictisitoare însă, dacă reuşim să trecem acest obstacol psihologic de a face mişcare din dorinţă, şi nu doar din necesitate, vom constata că exerciţiile nu ni se vor mai părea un chin, ci chiar o modalitate grozavă de a ne distra, de a ne energiza şi, într-un final, de a scăpa de efectele neplăcute ale sedentarismului şi ale unei alimentaţii nu tocmai sănătoase- kilogramele în exces.
Exerciţiile Zumba – Te distrezi pe ritmuri latino şi scapi de colăcei!

Antrenamentele la sală pot părea pentru mulţi dintre noi o activitate plictisitoare.

Însă, dacă reuşim să trecem de acest obstacol psihologic de a face mişcare din dorinţă, şi nu doar din necesitate, vom constata că exerciţiile nu ni se vor mai părea un chin.

Mişcarea este o modalitate grozavă de a ne distra, de a ne energiza şi, într-un final, de a scăpa de efectele neplăcute ale sedentarismului şi ale unei alimentaţii nu tocmai sănătoase – kilogramele în exces.

Toate aceste criterii sunt îndeplinite cu succes de exerciţiile Zumba, un tip de aerobic agreat de milioane de oameni, un program distractiv care te ajută să rezişti până la sfârşitul antrenamentului, până când vei reuşi să vezi rezultatele dorite.

Fii sigur că dacă vei alege programele Zumba beneficiile acestora se vor păstra pe termen lung, schimbându-ţi radical viaţa. Alternând sesiunile de aerobic pe ritmuri rapide şi lente de muzică latină, antrenamentele vor duce garantat la un corp tonifiat, un număr de calorii considerabil redus şi o senzaţie de înviorare care te va însoţi pe tot parcursul zilei.

Beneficiile programelor Zumba

Programele Zumba oferă un antrenament total al corpului, inclusiv cel al braţelor şi al picioarelor. Multe mişcări de Zumba sunt agreate de cursanţi, în special pentru rezultatele formidabile obţinute la nivelul muşchilor abdominali, acestea ajutând la dezvoltarea şi întărirea masei musculare abdominale, având în acelaşi timp un risc minim de a vă crea insuportabilele dureri de spate. De asemenea:

  • ajută la arderea eficientă a caloriilor şi la pierderea în greutate (450-600 calorii/ oră)
     
  • ajută la eliminarea stresului – mişcarile pline de energie nu doar că ajută la eliminarea endorfinelor, eliberând tensiunea din corp, dar vă ajută  şi să scăpaţi de grijile zilnice, prin contopirea corpului cu muzica şi mişcările parcurse.
     
  • ajută la reducerea tensiunii arteriale
     
  • creşte densitatea osoasă, prevenind astfel apariţia osteoporozei
     
  • îmbunătăţeşte tonusul muscular
     
  • te face mai inteligent – prin învăţarea acestor stiluri de dans implicate în program , exerciţiile Zumba pot fi considerate o formă de exerciţiu mental

5 tipuri de exerciţii Zumba – Ţie care ţi se potriveşte?

Muzica este conceptul care stă la baza practicării acestui tip de exerciţii. Dansurile pe ritmuri de Zumba sunt formate din stiluri precum cha-cha-cha, flamenco, dans din buric, bhangra, merengue, reggaeton, tango, samba şi hip-hop.

Există mai multe tipuri de programe Zumba, şi anume:

  • 1. Zumba Clasic

Aceasta reprezintă clasa convenţională de Zumba, care oferă exerciţii de bază ale programelor de fitness, pe ritmuri comune de merengue, samba, vals, tango şi reggaeton.

  • 2. Zumba Gold

Este programul de exerciţii adresat tuturor vârstelor, luând în considerare preocupările anatomice, fiziologice şi psihologice ale fiecărui individ.

  • 3. Zumba Toning

Această formă  de fitness combină anumite mişcări de Zumba, cu rol de sculptare a corpului. Programul vizează arderea caloriilor şi antrenamentul bazat pe forţă.

  • 4. Aqua Zumba

Tehnica se aseamănă foarte mult cu aerobicul în apă, fiind indicat tuturor grupelor de vârstă. Exerciţiile constau în combinaţia de tehnici Zumba cu programe de fitness în apa.

  • 5. Zumbatomic

Iată că există, în sfârşit, şi un program de exerciţii special concepute pentru copii. Programul se adresează copiilor între 4-12 ani şi include stiluri de dans urban (reggaeton, hip-hop şi pop) bazate pe concepte fundamentale, cum ar fi coordonarea, disciplina, munca în echipă şi încrederea.

Neavând contraindicaţii de nici un fel şi beneficiind de acordul oricărui medic, programele Zumba sunt potrivite pentru toţi, de la cel mai mic până la cel mai în vârstă, acestea adaptându-se fiecăruia dintre noi, astfel încât totul să pară o ieşire în week-end cu prietenii la dans. Tot ce îţi trebuie este un echipament comod  şi…de antrenor, bineînţeles!

De ce să te apuci de Zumba?

Pentru că este programul ideal de fitness de care, cu siguranţă, nu te vei plictisi. Unde mai pui că scapi şi de kilogramele în plus într-o manieră distractivă. Rezultatele se pot vedea în doar 2 săptămâni de antrenament, în funcţie de programul ales şi de dieta fiecăruia dintre noi.

Deoarece muzica este una dintre componentele principale ale antrenamentului Zumba, mai mult ca sigur te vei distra în timpul cursurilor, fiind, în acelaşi timp, una dintre cele mai bune metode de a te relaxa, de a-ţi menţine tonusul şi sănătatea în cele mai bune condiţii.

Cum au luat naştere exerciţiile Zumba?

Din pură întâmplare! În anii ’90, un celebru instructor de fitness columbian, Alberto Perez, a uitat să îşi aducă la sală CD-urile cu muzică pe care obişnuia să îşi antreneze clasa, astfel că a fost nevoit să folosească o casetă cu muzică latină, improvizând mişcările de aerobic pentru a putea continua şedinţa de antrenament. Ritmurile de salsa şi merengue s-au dovedit a fi foarte distractive pentru cursanţii săi, aşa că instructorul a continuat şi cu alte ocazii să improvizeze în timpul orelor de aerobic, dezvoltând într-un final conceptul de Zumba Fitness.

În 1999, succesul de care se bucura acest program în Columbia a ajuns şi în America, unde antreprenorii Alberto Perlman şi Alberto Aghion au creat o companie globală bazată pe filosofia Zumba Fitness.
Astăzi, programul de exerciţii Zumba este dorit de peste 10 milioane de persoane, la dispoziţia acestora existând peste 90.000 de centre de fitness în peste 110 ţări din lume.