Dieta cu castane coapte, ideală în timpul iernii. Ce beneficii au aceste fructe-minune

09.12.2021
Dieta cu castane coapte, ideală în timpul iernii. Ce beneficii au aceste fructe-minune
Sursa foto: Shutterstock

Dieta cu castane coapte susține imunitatea, ajută digestia și este benefică pentru sănătatea inimii. Dacă mesele de sărbători greoaie îți dau peste cap stomacul şi digestia nu mai funcţionează aşa cum trebuie, mănâncă o porţie de castane coapte! Pe lângă gustul lor absolut delicios, te vei bucura şi de o ameliorare a simptomelor la nivel digestiv.

Aceste fructe lemnoase sunt ideale după mesele copioase, deoarece au puţine calorii, multe fibre, minerale şi vitamine, care reglează tranzitul intestinal, dar au grijă să îți redea şi doza de energie.

Iată care sunt beneficiile castanelor şi cum le poți consuma!

Castane – valori nutriţionale

Castanele sunt o gustare excelentă în sezonul rece şi, mai ales, după mesele calorice de sărbători. Aceste fructe conţin multe fibre, proteine, vitamine, minerale şi carbohidraţi complecşi, dar foarte puţine calorii. „Pachetul” de substanţe nutritive este excelent pentru refacerea funcţiei digestive greu încercate de sărbători, dar nu numai.

În 100 de grame de castane coapte se regăsesc:

Castanele, bune pentru digestie, oase şi sistemul imunitar

Spre deosebire de alte fructe lemnoase, cum ar fi alunele, caju, fisticul sau nucile, castanele conţin mai puţine grăsimi şi proteine. În schimb, oferă cantităţi mari de carbohidraţi complecşi, care asigură un nivel optim de zahăr în sânge, dar fără a cauza oscilaţii glicemice.

De asemenea, castanele sunt bogate în fibre, vitamine şi minerale, care au un rol foarte important pentru funcţionarea întregului organism.

Castanele conţin fibre şi ajută digestia

Zece castane coapte îi asigură organismului 17% din necesarul de fibre de care are nevoie într-o zi. Acestea reglează tranzitul intestinal, ameliorează constipaţia şi elimină crampele abdominale şi balonarea, conform MayoClinic.

De asemenea, fibrele sunt importante pentru menţinerea colesterolului în limitele normale, asigură senzaţia de saţietate pe termen lung şi previn acumularea grăsimilor pe vasele de sânge.

Castanele sunt bogate în carbohidraţi care te energizează

În comparaţie cu migdalele sau alunele, care conţin multe proteine, dar şi grăsimi, castanele sunt bogate în carbohidraţi complecşi, pe care organismul îi digeră lent şi, astfel, insulina este eliberată treptat.

Asta înseamnă că nivelul glucozei este stabil şi nu apar stările de oboseală, specifice după consumul unor mese bogate caloric sau cu conţinut ridicat de zaharuri simple, potrivit specialiştilor de la Harvard.

Castanele menţin sănătatea inimii

Datorită cuprului şi potasiului din compoziţie, castanele ajută la circulația sângelui și menţin tensiunea în limitele normale, prevenind astfel boli cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral.

De asemenea, mineralele din castane ajută la dezvoltarea celulelor roşii din sânge şi previn astfel instalarea anemiei.

Castanele – cum le poţi consuma

Castanele coapte sunt, poate, cea mai cunoscută metodă prin care pot fi consumate aceste fructe. Însă există şi alte căi prin care pot fi consumate. De exemplu, le poţi adăuga în salate, le poți sota, alături de varză de Bruxelles, ciuperci sau cartofi dulci, le poți servi ca aperitiv, învelite în felii de bacon, preparate la cuptor, sau ca fel principal (în combinaţie cu orezul, rezultă un preparat delicios), le poți consuma sub formă de supă cremă (alături de conopidă) sau le poţi transforma la fel de bine într-un desert delicios. Ce spui de o porție de castane coapte învelite în ciocolată sau de o prăjitură cu mascarpone şi piure de castane?

Ce trebuie reţinut însă este faptul că întotdeauna castanele trebuie gătite înainte de a fi consumate. Acestea nu se consumă crude, din cauza conţinutului ridicat de acid tanic, care poate cauza probleme digestive şi inhibă absorbţia fierului.

 

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic informații despre diverse afecțiuni, alimentație, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras