Ce să mâncăm iarna pentru imunitate – alimente pline de vitamine, minerale și fibre

02.12.2021
Ce să mâncăm iarna pentru imunitate - alimente pline de vitamine, minerale și fibre
Sursa foto: Shutterstock

Ce mâncăm iarna ca să ne menținem organismul sănătos și plin de energie? Deși în timpul iernii avem un acces limitat la fructe și legume proaspete, există anumite alimente pline de vitamine și fibre necesare bunei funcționări a organismului.

Iarna, opțiunile de fructe și legume proaspete sunt tot mai puține, însă acest lucru nu înseamnă că nu avem încotro decât să consumăm alimente pline de calorii nesănătoase. Organismul nostru are nevoie, în special în acest anotimp, de surse de energie zi de zi. E important să știm că există superalimente pentru iarnă, produse care ne ajută să avem o imunitate ridicată și o stare de spirit bună.

Ce opțiuni avem? Nutriționistul Gianluca Mech ne spune ce produse putem include pe lista de cumpărături astfel încât să ne menținem organismul sănătos și plin de energie.

Ce mâncăm iarna? 8 alimente pentru imunitate de fier

Ghimbir

Deja de secole, ghimbirul este folosit pentru a stimula sistemul imunitar, a îmbunătăți digestia și a calma stomacul. De asemenea, poate ajuta la scăderea inflamației, iar asta contribuie la reducerea durerii în gât și a bolilor inflamatorii.

Kale

Foarte bogată în potasiu, varza kale este unul dintre cele mai versatile superalimente de iarnă. Potasiul contribuie la scăderea tensiunii arteriale, reducând sodiul în exces din organism.

„Kale este o sursă excelentă de folat ce poate fi consumată sub formă de supă, salată sau chiar chipsuri”, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.

Citrice

Lămâile și portocalele nu trebuie să lipsească din dietă în sezonul rece. Ele reprezintă o sursă naturală de vitamina C și întăresc sistemul imunitar. Vitamina C este recomandată în infecțiile tractului respirator.

Mere

Vitamina C acționează ca un antioxidant pentru a neutraliza compușii dăunători cunoscuți sub numele de radicali liberi și protejează împotriva bolilor. „Merele sunt, de asemenea, o sursă excelentă de antioxidanți precum quercetina, acidul cafeic și epicatechina”, explică nutriționistul.

Cartof dulce

Cartoful dulce ne este un aliat de nădejde atunci când vine vorba despre sănătatea cardiovasculară. Conține antioxidanți, vitamine, minerale și fibre, astfel că ajută la protejarea inimii și a arterelor. Este totodată o sursă excelentă de vitamina D, esențială pentru întărirea sistemului imunitar, creșterea nivelului de energie și îmbunătățirea stării de spirit.

Rodie

Rodia abundă în polifenoli, perfecți pentru îmbunătățirea sănătății inimii, combaterea infecțiilor și îmbunătățirea memoriei”, adaugă nutriționistul Gianluca Mech.

Broccoli

Broccoli înseamnă sănătate. Este o legumă bogată în fibre, calciu și vitamine. Printre aceste vitamine se numără și biotina. Se poate savura sub formă de supă cremă, fiert la aburi sau tras la tigaie cu ulei de măsline și condimente.

Sfeclă roșie

Fie că o faceți salată, o amestecați într-un smoothie sau îi beți sucul, sfecla roșie este un superaliment. Săracă în grăsimi, plină de vitamine, minerale și antioxidanți puternici, aceasta este un miracol pentru sănătate.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee