4 trucuri pentru îmbunătăţirea memoriei

De-a lungul anilor, aşa cum pielea, organele sau funcţiile corpului nostru au de suferit, şi memoria începe să nu mai fie la fel de limpede ca în tinereţe. Dacă vrei să ţii minte toate clipele frumoase, există o serie de trucuri pe care le poţi utiliza în viaţa de zi cu zi pentru a îmbunătăţi funcţionarea memoriei şi pentru a preveni incidentele neplăcute precum lacunele, lapsusurile sau uitarea!
4 trucuri pentru îmbunătăţirea memoriei

De-a lungul anilor, aşa cum pielea, organele sau funcţiile corpului nostru au de suferit, şi memoria începe să nu mai fie la fel de limpede ca în tinereţe. Dacă vrei să ţii minte toate clipele frumoase, există o serie de trucuri pe care le poţi utiliza în viaţa de zi cu zi pentru a îmbunătăţi funcţionarea memoriei şi pentru a preveni incidentele neplăcute precum lacunele, lapsusurile sau uitarea!

Mănâncă sănătos!

Alimentele pe care le consumi joacă un rol crucial în păstrarea intactă a memoriei. Legumele proaspete sunt esenţiale, precum sunt şi o parte dintre grăsimi. Este crucial să eviţi zahărul, cerealele rafinate şi carbohidraţii. Sunt nenumărate studii care acuză alimentele enumerate anterior pentru degradarea funcţionării creierului. În schimb, curry, ţelina, broccoli, conopida şi nucile conţin antioxidanţi şi alţi compuşi care protejează sănătatea creierului şi pot chiar stimula producerea de noi neuroni.

Exerciţiile fizice!

Exerciţiul fizic încurajează creierul să lucreze la capacitate optimă şi, implicit, să stimuleze multiplicarea celulelor nervoase, consolidarea interconexiunilor lor şi protejarea acestora împotriva deteriorării. În timpul exerciţiilor celulele nervoase eliberează proteine ​​cunoscut sub numele de factori neurotrofici. Unul în special, numit factorul neurotrofic derivat din creier ( BDNF ), declanşează numeroase alte substanţe chimice care promovează sănătatea neuronală şi beneficii în mod direct asupra funcţiilor cognitive, inclusiv asupra celor de învăţare. Un studiu din 2010 privind primatele, publicat în Neuroscience, a arătat faptul că exerciţiile fizice regulate nu au ajutat numai la îmbunătăţirea fluxului sanguin la nivelul creierului, dar, de asemenea, au ajutat maimuţele să înveţe noi sarcini de două ori mai repede faţă de cele care nu practicau sport regulat.

Nu exercita sarcini multiple concomitent!

Cercetările arată că avem nevoie de aproximativ opt secunde pentru procesa o informaţie în memorie, aşa că, dacă vorbim  la telefon în timp ce punem cheile de la maşină într-un anumit loc, şansele de a ne aminti unde au fost puse scad considerabil.

Dormi suficient!

Cercetările de la Harvard indica faptul ca 33% dintre oameni realizează conexiuni foarte puternice între informaţii după ce dorm, dar puţini îşi dau seama că performanţa lor s-a îmbunătăţit, de fapt. De fapt, o singură noapte de somn de la patru până la şase ore poate avea un impact puternic asupra capacităţii de a gândi în mod clar a doua zi.

 

 

 

 

Bianca Poptean
Bianca Poptean
Sunt deja 10 ani de când scriu pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața