Ce să mănânci ca să dai jos burta: 10 alimente care ard grăsimea și reduc colesterolul

16.06.2022

Vara este din ce în ce mai aproape și cu siguranță mulți dintre noi am vrea să ardem cât mai repede cu putință depozitele de grăsime de pe abdomen. Putem face acest lucru integrând în regimul de zi cu zi o serie de alimente.

„Grăsimea de pe abdomen nu dăunează doar din punct de vedere estetic, ci face rău și stării de sănătate. Ea se numără printre cauzele unor afecțiuni precum diabetul de tip 2 sau bolile cardiovasculare. Din acest motiv, reducerea depozitelor de grăsime de pe abdomen are beneficii semnificative”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

10 alimente care ard grăsimea de pe abdomen

Năut – este foarte bogat în fibre și proteine, ambele esențiale pentru procesul de slăbire. Conține de asemenea acid folic, fier, antioxidanţi care stimulează imunitatea şi minerale care elimină balonarea.

Reprezintă o sursă bogată de carbohidrați complecși, care ne furnizează energie pentru o perioadă mai lungă de timp. De asemenea, năutul are puține calorii. Ne ajută să fim sănătoși, susținând în același timp pierderea în greutate.

Dovleac – conține mai multe fibre decât quinoa și mai mult potasiu decât o banană. Este bogat în antioxidanți, vitamine și minerale, dar în același timp sărac în calorii.

Dovleacul conține de asemenea betacaroten, un carotenoid pe care organismul îl folosește pentru a produce vitamina A. Folosiți-l în smoothie-uri sănătoase ori supe, însă evitați spre exemplu plăcintele de dovleac dacă vă doriți să slăbiți.

Chefir – este o băutură din lapte fermentat, cu o consistență subțire, care există de peste 2.000 de ani. Deoarece este o băutură fermentată, este o sursă bogată de probiotice ce ajută la sănătatea intestinelor. De asemenea, conține nutrienți importanți, inclusiv proteine. O cană de chefir are puțin peste 100 de calorii și 10 grame de proteine.

Cercetările arată importanța microbiomului intestinal în sănătatea generală, iar studii recente sugerează că poate exista o legătură între sănătatea intestinală și capacitatea unei persoane de a pierde în greutate. Bacteriile bune din chefir ajută la echilibrarea microbiomului, care, la rândul său, aduce beneficii digestive extraordinare.

Somon – o porție de somon are sub 200 de calorii și conține o multitudine de acizi grași polinesaturați, numiți acizi grași omega-3. Acizii Omega-3 sunt esențiali deoarece organismul nu îi poate produce singur. Așadar, îi putem obține doar prin alimentație.

Acești acizi grași nutritivi pot contribui la o inimă sănătoasă și pot aduce beneficii atunci când vine vorba despre colesterol, trigliceride, inflamație și chiar coagularea sângelui. Combinația de grăsimi sănătoase și proteine oferă o senzație de sațietate care se menține mai mult în timp. Pregătiți somonul la cuptor sau pe grătar, fără să folosiți ulei.

Ovăz – ca parte a unei diete echilibrate, fulgii de ovăz sunt alimente excelente pentru slăbit. Conținutul de fibre și proteine din ovăz poate spori sațietatea. Doar o jumătate de cană de ovăz negătit conține cel puțin 4 grame de fibre și doar 150 de calorii. Nu numai că fibrele solubile din ovăz ajută la reducerea colesterolului LDL, dar contribuie și la pierderea în greutate.

Nuci – sunt bogate în grăsimi mononesaturate și reprezintă o gustare sănătoasă. O porție de 30 de grame de nuci are sub 200 de calorii, conține 4 grame de proteine și 2 grame de fibre.

În plus, nucile sunt foarte sățioase și contribuie la reducerea poftelor. Conțin, de asemenea, prebiotice, o fibră nedigerabilă care alimentează probioticele despre care s-a demonstrat că au un impact pozitiv asupra bacteriilor intestinale.

Fistic – este foarte bogat în proteine vegetale și aminoacizi esențiali. O porție nu ar trebui să depășească cantitatea pe care o poți ține în pumn. Un exemplu de gustare sănătoasă în special atunci când vrem să scăpăm de kilogramele în plus.

Zmeura – toate fructele de pădure sunt pline cu polifenoli, vitamine și antioxidanți, dar, în comparație cu alte fructe de pădure, zmeura bate recordul la fibre. Au conținut scăzut de calorii, dar sunt așadar foarte bogate în nutrienți. Le putem consuma ca atare, în combinație cu fulgi de ovăz și iaurt ori în smoothie-uri. Totodată ne satisface pofta de dulce fără să afecteze silueta.

Ghimbir – este foarte sănătos și ajută la reducerea inflamațiilor din corp, la buna circulație a sângelui și la arderea grăsimilor. Fie că îl consumăm sub formă de ceai, în salate sau drept condiment, rezultatele vor apărea în timp.

Ardei iute – conține capsaicină, care ajută la arderea grăsimilor și reduce considerabil senzația de foame. De asemenea, dă o savoare preparatelor și salatelor pe care le consumăm.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet