10 alimente care îți scurtează viața. Mănâncă-le rar și în cantitate mică dacă vrei să trăiești mult!

16.11.2022

Un regim alimentar corect îți poate asigura longevitatea, la fel cum o dietă dezechilibrată îți poate scurta viața. Află mai jos care sunt alimentele pe care trebuie să le consumi cât mai rar cu putință și în cantități mici pentru a te feri de boli și a fi sănătos chiar și la o vârstă înaintată.

Alimente procesate

Un studiu publicat în revista JAMA Internal Medicine arată că persoanele care consumă frecvent alimente procesate, bogate în conservanți, arome și coloranți prezintă un risc mult mai crescut de deces timpuriu.

Alimentele procesate sunt cele care au în compoziție zahăr, sare, grăsimi și tot felul de aditivi care să le mențină prospețimea mai mult timp. Exemple de astfel de alimente sunt: brânza topită, pâinea, pizza congelată, nuggets, fish fingers, fructele sau carnea la conservă, dulciurile, cerealele, murăturile etc.

Gogoși

Aceste dulciuri sunt printre cele mai nesănătoase, deoarece combină efectele nocive ale excesului de zahăr cu cele ale grăsimilor nesănătoase și făinoaselor. O singură gogoașă poate să aibă peste 300 de calorii, 5 lingurițe de zahăr și aproape o treime din cantitatea de grăsimi permisă zilnic.

Cartofi prăjiți

Un studiu arată că persoanele care mănâncă mai mult de 2 ori pe săptămână cartofi prăjiți prezintă un risc dublu de deces din cauze cardiovasculare. Pentru a reduce acest risc, limitează cantitatea, dar și frecvența cu care mănânci cartofi prăjiți.

Pâine prea prăjită

Pâinea prăjită este un „balsam” pentru stomacul deranjat, dar cea foarte arsă, aproape carbonizată este un pericol pentru sănătate. Din cauza acrilamidei – substanța care se formează la temperaturi crescute, prin frigere, coacere, prăjire -, pâinea foarte arsă consumată frecvent poate favoriza dezvoltarea anumitor forme de cancer.

Carne prăjită sau friptă

Prăjirea sau frigerea cărnii la foc mare duce la formarea de hidrocarburi aromatice policiclice (HAP) și heterociclice. Aceste substanțe au potențial cancerigen și trebuie evitate pe cât posibil pentru a preveni dezvoltarea tumorilor, potrivit cancer.gov. 

Hot dog

Un singur hot dog consumat îți scurtează viața cu 36 de minute. Iar dacă ai acest obicei zilnic, calculele nu arată prea bine. Atât de nociv este acest aliment ultraprocesat, bogat în sare, grăsimi saturate și conservanți, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea Michigan publicat în revista Nature.

Și pentru că a venit vorba de sare, da, și acesta face parte din lista alimentelor care trebuie consumate cu măsură. Potrivit unui studiu publicat în revista The Lancet, consumul excesiv de sare este una dintre principalele cauze ale bolilor cardiovasculare, care cuprind hipertensiunea, accidentul vascular cerebral, infarctul sau insuficiența cardiacă.

Mare atenție la produsele care ascund cantități mari de sare, cum ar fi pâinea, cerealele, supele la plic, sosurile, pizza congelată sau produsele din carne. Citiți întotdeauna eticheta!

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
Senior Editor, [email protected] S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee