Mâncăm zilnic 46 de lingurițe de zahăr, fără să ne dăm seama. Lista alimentelor periculoase

O sticlă de 500 de mililitri de suc conține 7 lingurițe de zahăr.
03.04.2021 | Redactia CSID
Mâncăm zilnic 46 de lingurițe de zahăr, fără să ne dăm seama. Lista alimentelor periculoase
Sursa foto: Shutterstock

Suntem tentați să credem că zahărul se află doar în dulciuri. Complet greșit, este concluzia cercetătorilor americani de la Școala de Medicină Emory.

Zilnic mâncăm 46 de lingurițe de zahăr, chiar dacă suntem la dietă, iar regimul pe care îl urmăm este unul sărac în glucide.

Și totuși unde se „ascunde” zahărul?

Câte lingurițe de zahăr introducem în corp zi de zi

Potrivit specialiștilor, încă de la micul dejun, compus din cereale integrale, o ceașcă de cafea sau ceai, mâncăm până la 9 lingurițe de zahăr; prânzul ajunge până la 22 de lingurițe de zahăr, iar la cină cantitatea de dulce ajunge până la 8 lingurițe. Adunate, acestea dau 39 de lingurițe de zahăr. Dacă adăugăm și cantitatea de zahăr conținută de băuturile carbogazoase, numărul lingurițelor „dulci” ajunge la 46.

O sticlă de 500 de mililitri de suc conține 7 lingurițe de zahăr, precizează prof. Miriam Vos, coordonatorul cercetării.

Zahărul îmbunătățeşte gustul produselor

Medicul nutriţionist Mihaela Bilic, autoarea cărţii „Mănânc deci exist”, spune că zahărul este folosit într-o multitudine de produse.

De la muştar şi conserve, până la mezeluri, deoarece zahărul îmbunătăţeşte gustul produselor şi reduce aciditatea alimentelor, subliniază dr. Bilic.

Medicul susţine că zahărul este un glucid rapid care, în afară de aportul energetic, nu conţine niciun element nutritiv.

Ca şi alcoolul, acest aliment are calorii goale, iar organismul uman poate să funcţioneze perfect fără niciun gram de zahăr rafinat, spune nutriţionistul.

Potrivit medicilor, zahărul conţine glucide care se absorb rapid în sânge, cresc glicemia şi determină eliberarea de insulină.

Zahărul şi fructoza duc la creşterea tensiunii arteriale şi a colesterolului din sânge, în special a fracţiunii LDL, care se depune pe vasele sangvine, spune nutriţionistul.

Excesul de zahăr duce la scăderea imunității

Mihaela Bilic precizează că un consum regulat de zahăr duce la apariţia obezităţii, dar şi la scăderea imunităţii, organismul fiind predispus la apariţia virozelor, candidozelor, cistitelor şi a dermatozelor infecţioase.

Nutriţioniştii spun că zaharoza afectează sinteza unor hormoni direct implicaţi în coordonarea activităţii sistemului imunitar.

Specialiştii recomandă părinţilor să nu le dea copiilor dulciuri sau alimente cu un conţinut ridicat de zahăr, deoarece acesta influenţează procesele de creştere, duce la apariţia rahitismului şi a fragilităţii osoase, declanşează pubertatea prematură şi generează probleme de comportament.

Recomandări: