Dieta care te ajută să slăbeşti 6 kilograme în 4 luni, fără să ţii cont de calorii

Vrei să slăbeşti sănătos? Vezi în ce constă dieta care te ajută să slăbeşti 6 kilograme în 4 luni.
Dieta care te ajută să slăbeşti 6 kilograme în 4 luni, fără să ţii cont de calorii

Te tentează dieta care te ajută să slăbeşti 6 kilograme în 4 luni? Ei bine, află că nu este deloc greu de urmat! Un studiu recent publicat în jurnalul Nutrients arată că dieta bogată în carbohidraţi şi săracă în grăsimi este ideală pentru scăderea în greutate sănătoasă.

Participanţii la studiu, care s-a desfăşurat pe o perioadă de 4 luni, au pierdut peste 6 kilograme urmând o dietă vegană, pe bază de legume, fructe şi cereale integrale şi nu mai mult de 20-30 mg de grăsimi pe zi.

De asemenea, subiecţii au renunţat complet la carne în acest interval, dar nu au fost nevoiţi să numere caloriile la sfârşitul fiecărei zilei, ceea ce este un mare avantaj.

Beneficiile dietei cu puţine grăsimi şi mulţi carbohidraţi sănătoşi

Această dietă nu numai că a ajutat la scăderea sănătoasă în greutate, dar a avut efecte benefice şi asupra secreţiei de insulină.

„Dietele fade determină multe persoane să se teamă de carbohidraţi, deoarece au ideea greşită că aceştia îngraşă. Dar dacă sunt alese alimente cu carbohidraţi complecşi, precum fructe, legume, fasole, mazăre, cereale integrale, din contră, se constată o accelerare a metabolismului şi, implicit, o scădere în greutate garantată”, spune dr. Hana Kahleova, autorul principal al studiului.

Alimentele bogate în carbohidraţi complecşi şi fibre sunt indicate în dietele de slăbire, deoarece au puţine calorii, dar ţin de foame şi ajută şi la reglarea tranzitului intestinal.

Totodată, o astfel de dietă poate reduce riscul de diabet de tip 2, diverse afecţiuni ale inimii sau chiar forme de cancer.

Exemple de alimente care conţin grăsimi sănătoase

  • ulei de floarea-soarelui, de măsline, de rapiţă, de arahide, de şofrănel, de susan, de migdale, de boabe de muştar
  • alune, alune de pădure, nuci, migdale, caju, fistic, nuci de Macadamia şi pecan
  • seminţe de pin, de in, de chia, de coriandru, de muştar, de ţelină
  • unt de arahide
  • masline
  • avocado
  • tofu
  • humus
  • fasole
  • peşte gras (somon)

Exemple de alimente care conţin carbohidraţi sănătoşi

  • pâine neagră
  • linte
  • mazăre
  • mei
  • quinoa
  • conopidă
  • varză
  • fasole verde
  • dovlecei
  • grepfrut
  • căpşune
  • mure
  • pere
  • mere
Recomandări: