Cum să găteşti lintea pentru a-şi păstra nutrienţii

Cu toate că poate fi fiartă, preparea lintei la cuptorul cu aburi este o metodă excelentă de a păstra conţinutul de minerale, dar şi textura acesteia. Lintea absoarbe uşor aromele altor alimente şi condimente şi este disponibilă pe tot parcursul anului, deoarece poate fi uscată şi depozitată, având un termen de valabilitate îndelungat.
Cum să găteşti lintea pentru a-şi păstra nutrienţii

Semănată primăvara, recoltată şi uscată în iulie şi august, lintea de Umbria provine din Castelluccio, din Parcul Naţional al Munţilor Sibillini din Perugia, Italia.

Spre deosebire de alte soiuri de linte, lintea Castelluccio are coajă subţire şi o consistenţă moale, ceea ce îi permite să fie gătită fără a mai fi nevoie să fie lăsată la înmuiat în prealabil.

Lintea, unul dintre cele 5 cele mai sănătoase alimente

30% din conţinutul caloric al lintei se prezintă sub formă de proteine, iar lintea este, de asemenea, bogată în fibre alimentare şi acid folic. Pe lângă contribuţia la scăderea colesterolului, o ceaşcă de linte asigură 87% din necesarul zilnic de fier pentru bărbaţi şi 38% din necesarul zilnic pentru femei. Lintea este menţionată şi în cercetările privind posibilitatea de a reduce riscul de cancer mamar.

Cum se prepară lintea

Cu toate că poate fi fiartă, preparea lintei la cuptorul cu aburi este o metodă excelentă de a păstra conţinutul de minerale, dar şi textura acesteia. Lintea absoarbe uşor aromele altor alimente şi condimente şi este disponibilă pe tot parcursul anului, deoarece poate fi uscată şi depozitată, având un termen de valabilitate îndelungat.

Extrem de versatilă, lintea este un fel de mâncare tradiţional pentru cina de Anul Nou în Italia, dar nu este doar o mâncare de iarnă.

În videoclipul de mai jos, Eros Picco, bucătar-şef şi partener Electrolux, deţinătorul unei stele Michelin, prezintă lintea ca ingredient secret al salatei de vară.

Încearcă reţeta de iepure cu linte, spanac şi andive.