Motivaţia de a slăbi în sezonul rece: cum o găsim, cum o menţinem?

Sezonul rece n-a fost mai niciodată aliatul siluetei noastre. Pentru că spectrul alimentar nu mai este atât de generos, pentru că vremea nu ne mai ajută să facem miscare în aer liber şi pentru că temperatura ne îndeamnă mai degrabă să ne acoperim corpul, decât să-l etalăm.
Autor: Paula Rotaru
Motivaţia de a slăbi în sezonul rece: cum o găsim, cum o menţinem?

Sezonul rece n-a fost mai niciodată aliatul siluetei noastre.

Pentru că spectrul alimentar nu mai este atât de generos, pentru că vremea nu ne mai ajută să facem mişcare în aer liber şi pentru că temperatura ne îndeamnă mai degrabă să ne acoperim corpul, decât să-l etalăm.

O parte dintre noi se resemnează cu această stare şi decide că alimentaţia sănătoasă nu reprezintă o prioritate.

Alege să amâne, sau, mai rău, se amăgeşte că rezultatele ulterioare unei diete sănătoase pot fi obţinute prin pastile de slăbit sau diete minune. Curând va afla că, în mod surprinzător nici pastilele de slăbit, nici programul încărcat de lucru nu le va topi surplusul de kilograme acumulat. Iar povestea se încheie cu haine largi şi cu regrete.

Revenind cu picioarele pe pământ, cu siguranţă că pentru majoritatea dintre noi acesta este un semnal de alarmă.

Şi pentru că ne pasă de cum arătăm şi cum ne simţim, vrem să luăm măsuri imediate.

Ce e de făcut? Cum ne păstrăm motivaţia în aceste conditii?

Mihaela Costin – Nutritionist şi NLP Practitioner în cadrul Cabinetului de Coaching Nutriţional NutriShape, ne oferă cele bune sfaturi:

Stabileşte-ţi obiectivele! Toate expresiile pe care le utilizăm, indiferent că le pronunţăm cu voce tare sau le avem doar în gândurile noastre, sunt rezultatul unor experienţe din trecut, experienţe care ne-au determinat un anumit tip de comportamente. Aceleaşi comportamente te pot sprijini să-ţi păstrezi motivaţia în această perioadă.
De pildă, putem să vizualizăm deja concediul în care vom pleca la vară, costumul de baie în care ne vom etala starea de reuşită.

“Dacă tu crezi că poţi face un lucru sau crezi că nu-l poţi face, în ambele cazuri ai dreptate” spunea Henry Ford. Această afirmaţie face apel la tentativele noastre de a atinge sau de a ne păstra greutatea dorită. Cu siguranţă cu mulţi dintre noi am auzit şi încercat multiple diete, care au dat sau nu rezultat.
Credinţele neproductive sau comportamentele de auto-sabotare trebuie să fie înlocuite cu determinarea. În aşa fel, vom găsi întotdeauna soluţii pentru a ne păstra motivaţia. 

Începe să faci curat!  Trăim într-adevar într-o societate galopantă, de aceea este bine să avem stabilit un plan de acţiune atunci când ne propunem ceva. Alegerile pe care le faci sunt cele mai bune alegeri în concordanţă cu resursele disponibile în acel moment. Începe prin a face curăţenie în frigider şi a-l aproviziona cu alimente sănătoase, care să-ţi faciliteze demersul în sezonul rece.
Până la urmă, este doar o chestiune de poziţionare. Atâta vreme cât avem un plan bine pus la punct vom găsi soluţii, indiferent de perioada anului! Să ţinem cont de faptul că mintea şi corpul se influenţează reciproc şi că percepţia noastră se identifică cu realitatea noastră.

Sfaturile unui nutriţionist şi coachingul nutriţional te pot ajuta să treci cu brio peste această perioadă  şi să eviţi situaţiile de disconfort. “It`s not about having time, it`s about making time!”  Imaginează-ţi că eşti un proiect pe care îl tot amâni.  Ce te determină să faci asta?

Einstein spunea că “Cei care au privilegiul de a şti, au datoria de a acţiona!” Din momentul în care am conştientizat provocarea şi ne-am stabilit obiectivul la care vrem să ajungem, depinde doar de noi să facem asta. Avem toate resursele pentru a reuşi! Trebuie doar să descoperim uşurinţa de a le folosi.