Carența de vitamina B12: simptome care ar trebui să îți dea de gândit

03.10.2020 | Autor: Paula Rotaru
Carența de vitamina B12: simptome care ar trebui să îți dea de gândit

Carența de vitamina B12 nu este specifică doar persoanelor vârstnice. Și tinerii se pot confrunta cu deficit de vitamina B12, iar printre cauze amintim dieta vegetariană, fumatul, stresul cronic și insomnia.

Vitamina B12 are un rol foarte important în organism: contribuie la formarea celulelor roșii din sânge (eritrocite), ajută la buna funcționare a nervilor și sprijină memoria.

Deficitul de vitamina B12 poate trece neobservat, însă există câteva simptome specifice care pot indica lipsa acestei vitamine în organism. Iată care sunt acestea!

Semne că ai carență de vitamina B12

Unul dintre simptomele ce pot sugera un deficit de vitamina B12 este senzația de furnicături, amorțeală, mâncărimi sau înțepături la nivelul mâinilor sau picioarelor. Astfel de manifestări pot duce, de asemenea, la tulburări de mers.

Oboseala persistentă, epuizarea și dificultățile de concentrare pot fi la rândul lor semne că te confrunți cu carența de vitamina B12.

Umflarea limbii, pierderea gustului și tresărirea ochiului sunt, de asemenea, posibile semne ale deficitului de vitamina B12.

Printre simptomele carenței de vitamina B12 se numără și anemia, care se poate manifesta prin lipsa poftei de mâncare, constipație, dureri de cap și nervozitate.

Ulcerațiile bucale și colorarea în galben a tegumentelor sunt, de asemenea, simptome că duci lipsă de vitamina B12.

Pot apărea însă și simptome psihice atunci când te confrunți cu carența de vitamina B12, printre acestea numărându-se neliniștea, izolarea socială, evitarea aglomerațiilor, a zgomotelor și a luminii puternice, depresia, scăderea libidoului, tulburările de somn, confuzia sau schimbările frecvente de dispoziție.

Dacă ai astfel de simptome, un simplu test de sânge pentru determinarea nivelului de vitamina B12 te poate ajuta să afli dacă într-adevăr duci lipsă de această vitamină sau o altă afecțiune este de vină pentru problemele pe care le întâmpini.

Cele mai bune surse de vitamina B12 sunt carnea de vită, ficatul, lactatele, ouăle și somonul.

Cel mai nou articol Video: