De ce ne face înotul fericiți?

Când e cel mai bun moment ca să înoți?
De ce ne face înotul fericiți?
Înotul dimineața ne face mai fericiți? Foto: Daniele Ruggieri

Am încercat în vacanța aceasta ceva nou: am înotat la răsărit. De fapt de 5 ori m-am prins răsăritul soarelui în apă înotând. A fost o experiență plăcută din toate punctele de vedere. Precum un ritual. Și am căpătat energie pozitivă și forță de viață instant. Am cercetat dacă a fost doar o întâmplare fericită sau chiar este adevărat că înotul ne face să ne simțim mai bine.

 

 

Mare, soare și povești frumoase. Vară de vară construim povești frumoase. Dacă statul la plajă are alte valențe din cauza razelor puternice ale soarelui și efectelor sale asupra pielii, asta nu înseamnă că nu ne putem bucura pe deplin pe litoral. Poate simple schimbări precum orele în care mergem la plajă aduc beneficii incredibile. Și nu riscați insolații, arsuri solare, îmbătrânire prematură a pielii sau în cazuri grave chiar cancer de piele. Așadar, să fiți pe plajă de la ora răsăritului (aceasta o puteți afla ușor căutând pe internet în funcție de perioada și locația în care vă aflați) este o idee excelentă. La acea oră, cel mai probabil veți întâlni ca și mine doar câte un pescar, deci aveți plaja la dispoziție.

Niciodată nu este prea târziu să înotați

Momentul în care soarele răsare în apa mării este pur și simplu magic. Apa mării este cu siguranță călduță. Iar înotul este un tip de mișcare fizică asociat cu starea de fericire. Numeroase studii făcute printre înotători profesioniști dar și amatori au dus la concluzia că o repriză de înot face bine atât corpului cât și psihicului. De altfel, înotul efectuat dimineața este o alegere excelentă căci starea de bine declanșată după înot se păstrează pe tot parcursul zilei.

Atunci când facem mișcare, circulația sângelui se intensifică la nivelul creierului și ajunge mai mult oxigen.

Energie, endorfine, doza de mișcare pentru întreaga zi și chiar economie de timp. Dacă alegi să înoți dimineța, cu siguranță economisești timp în trafic. Însă dacă nu ești o persoană matinală, această opțiune poate că nu este cea mai potrivită. 7, 8 ore de somn sunt necesare pentru a vă trezi cu aplomb pentru înot dimineața. Pentru unii nu este nevoie de mic dejun înaite de repriza de înot, însă pentru alții un mic dejun lejer dă exact doza de energie de care este nevoie. De asemenea, dimineața puteți arde mai multe calorii prin înot. Nivelurile ridicate de testosteron de dimineața sunt de ajutor de asemenea pentru a face un antrenament în forță.

Foto: Daniele Ruggieri

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Ce tip de antrenament ți se potrivește
Ce tip de antrenament ți se potrivește
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet